سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينماي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 

منوي اصلي سايت

تبلیغات در سامانه اطلاعات سینماها (ای نتورک)

تبلیغات در سامانه اطلاعات سینماها (ای نتورک)

تبلیغات در سامانه اطلاعات سینماها (ای نتورک)

بازگشت به صفحه اصلي اخبار

بازگشت

   متن خبر:

مجید مسچی: سینما شهر انحصاری نیست / توصیه به سینماداران جهت استفاده از پروژکتورهای لیزری

تجهیزات دیجیتال سینماها دربالاترین سطح نیست

مجید مسچی گفت: سینما شهر در انتخاب تجهیزات هیچ نقشی ندارد و انحصاری در کار نیست. سینما پیش فاکتور از شرکت خریداری کننده می‌گیرد و ما توصیه می‌کنیم خدمات پس از فروش مطمئنی داشته باشند.

 مجید مسچی از سال 1384 به عنوان مدیرعامل موسسه سینما شهر انتخاب شده و در دوره های مختلف در این سمت فعالیت کرده فعالیت در این موسسه با بازسازی سالن های سینمایی در کشور آغاز و در نهایت به ساخت سالن های جدید و تجهیز سینماها به سیستم دیجیتال رسید. اما نکته حائز اهمیت درباره فعالیت سینما شهر تامین منابع مالی برای تجهیزات و به روز رسانی سینماها است.

مجید مسچی - مدیرعامل سینماشهر

بهانه مصاحبه گلایه های سینماداران شهرهای مختلف از عدم همکاری سینما شهر در ارایه صورت حساب سینماها بود این سینماها معتقدند اگر تجهیزات و امکانات را از شرکت هایی که موسسه سینما شهر اعلام می کند خریداری نشود تسویه حساب ها به سختی صورت می گیرد. به نوعی سینما شهر به یک منوپول تبدیل شده اما مهندس مسچی در پاسخ به سوالات صریح ما منوپول در سینما شهر را تکذیب کرد و تأکید کرد هیچ توصیه ای برای خرید تجهیزات و امکانات از هیچ موسسه ای از سوی سینما شهر به سینماداران صورت نمی گیرد. متن گفتگوی مجید مسچی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در پی می آید:

برای ارتقاء تجهیزات سینماها چه برنامه ای را دنبال می کنید؟

سرفصل اصلی کارهای سینما شهر بازسازی سینماهای موجود و تجهیز سالن‌ها جدید است. وظیفه ما کارشناسی و تامین مالی است وعملیات اجرایی توسط سینماها صورت می گیرد. تکمیل پروژه دیجیتال کردن سینماهای کشور یکی از برنامه های امسال ما است. در فاز اول سینماها دیجیتال شدند اما به دلیل محدودیت منابع و این مهم که همه باید وضعیت تجهیزات دیجیتال در سینماهایشان نصب می کردند باتوجه به منابع، تجهیزاتی را برای سینماها در نظر گرفتیم که سینماها امکان فعالیت داشته باشند این بدین معنی نیست که تجهیزات در بالاترین سطح بود.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

امسال به دلیل پشت سرگذاردن این مرحله به ترتیب سالن هایی که مخاطب بیشتری دارند اقدام به ارتقاء کیفیت خواهند داشت. این ارتقاء در دو سطح و به انتخاب خود سینماداران است. سینماها که مایل باشند می توانند D-cinema در سالن نصب کنند. هزینه های نگهداری و خدمات آن بیشتر از سیستم های دیگر است و البته کیفیت بهتری دارد. سینماهایی هم که مایل به سیستم E-cinema هستند امکان ارتقاء و بهبود تجهیزات دارند.

40 سینما در اولویت ارتقاء تجهیزات قراردارند

ما برای ارتقاء تجهیزات 40 سالن که مخاطب بیشتری داشتند در اولویت قراردادیم و اعلام کردیم. همه سینماهایی که به E-cinema مجهز هستند، سیستم موجودشان در سینما حفظ می شود و 50 درصد رقم خرید سیستم D-cinema را سینما شهر تامین می کند. سینماهایی که مایلند به سیستم E-cinema با کیفیت بهتر مجهز شوند ما 70 درصد هزینه تامین تجهیزات را متقبل می شویم. که تقریباً این پروژه تماما اجرا شده است . البته در صورت تامین بودجه بیشتر امکان آن وجود دارد که سالنهای بیشتر امسال مشمول کمک برای ارتقا تجهیزات نمایشی شوند.

سینما شهر منوپول نیست / توصیه برای استفاده از پروژکتورهای لیزری

بعضی از سینماهای شهرستان معتقدند سینما شهر به یک منوپول تبدیل شده و اگر تجهیزات و امکانات را به توصیه سینما شهر خریداری نکنند تامین منابع برایشان به درستی انجام نمی شود.

نه این مطلب اصلا صحت ندارد. سینما شهر در انتخاب تجهیزات هیچ نقشی ندارد. سینما پیش فاکتور از شرکت خریداری کننده می گیرد و ما توصیه می کنیم خدمات پس از فروش مطمئنی داشته باشند. ما فقط تامین منابع می کنیم و دخالتی درخرید و نصب تجهیزات نداریم.

سیستم تکنولوژی دنیا به سمت حذف لامپ و جایگزین کردن پروژکتورهای لیزری پیش می رود. پروژکتورهای لیزری قیمت گرانتری دارند ولی در عوض نیاز به لامپ و تعویض آن ندارد. در خصوص سینماهای جدید التأسیس توصیه مان این است که برای تجهیزسالن هایشان پروژکتورهای لیزری را خریداری کنند. اشکال اینجاست که پروژکتورهای با استاندارد D-cinema که لیزری هستند قیمت گرانی دارد و کمتر توجیه اقتصادی دارد اما در E-cinema قیمت ها متناسب تر است در این یکساله اکثر سینماهایی که احداث شده در سالنهای کوچکتر خود از پروژکتور لیزری استفاده کردند که مقرون به صرفه است.

پروژکتور از چه شرکت هایی باید خریداری شود؟

اصل تکنولوژیD-cinema  متعلق به یک شرکت آمریکایی است. آن شرکت مجوز ساخت پروژکتور به سه شرکت داده است که عبارتند از کریستی (آمریکایی)، بارکو (بلژیکی) و NEC (ژاپنی) است. مشکل اصلی در این سالها این بود که به دلیل تحریم امکان خرید مستقیم از کمپانی سازنده وجود نداشت ولی در حال حاضر این مشکل تاحدودی رفع شده است. در مورد پروژکتورهایE-cinema  امکان انتخاب بیشتری وجود دارد و شرکت های مختلف ژاپنی و چینی و اروپایی در ایران نمایندگی دارند و خدمات بعد از فروش مناسبی دارند. تجهیزات امروزی تفاوت زیادی با تجهیزات 30 سال گذشته دارد. آپارات 30 سال پیش مانند یک سرمایه بود اما در تجهیزات امروزی متفاوت است. دوره مصرف تجهیزات در دنیای امروز کوتاه تر است و تعمیر کردن آن به صورتی که درآپارت انجام می شد امکانپذیر نیست.

با این اوصاف چرا تاکید به خدمات پس از فروش دارید؟

به هرحال تجهیزات در طول عمر مفید خود نیاز به قطعات یدکی مانند لامپ و فیلتر دارند و همین طور نیاز به تنظیمات دوره ای است.

با این شرایط تجهیزات D-cinema را با چه تضمینی و چگونه خریداری می کردیم؟

پروژکتور های با تکنولوژی D-cinema را از طریق شرکت های واسط خریداری می شد ولی در حال حاضر این محدودیت رفع شده و مستقیماً امکان خرید از کارخانه سازنده فراهم است. امروز تعداد پروژکتورهای D-cinema نصب شده در سالن های سینما 16 دستگاه است که پیش بینی میشود تا پایان سال به 23 دستگاه برسد اما در زمان تحریم کمتر از 6 عدد بود. من توصیه ام این است که سینماها تجهیزات خود را از شرکت های اروپایی یا ژاپنی خریداری کنند. زیرا در خرید از شرکت های آمریکایی همیشه این خطر وجود دارد که در تامین قطعات و خدمات بعد از فروش دچار مشکل شوند .

برخی از سینماداران منتقد توصیه سینماشهر به خرید تجهیزات از جمله صندلی از برخی شرکت‌ ها است.

نه. هیچ توصیه ای اتفاق نمی افتد. ما تقریباً همه نمونه صندلی های بازار را در موسسه سینماشهر قراردادیم که سینماها یک انتخاب دقیق تری بتوانند داشته باشند.

حتی سینماهای در اختیار سینماشهر با صندلی های متفاوت از شرکت های مختلف تجهیز شده اند. با توجه به آسیب پذیر بودن صندلی خدمات پس از فروش نقش مهمی دارد و باید شرکتهای سازنده خدمات فروش مناسب و سریعی ارایه دهند.

صندلی طیف قیمت متفاوتی از 250 تا 800 هزار تومان دارد ما اصرار داریم صندلی ایرانی استفاده شود اما یک انتقاد هم داریم که صندلی ایرانی به لحاظ قیمت به صندلی وارداتی اروپایی نزدیک شده است و دیگر نمی توان سالن دار را مجاب به خرید صندلی ایرانی کرد و برای تولید کشور مضر است. هرچند مسائل و مشکلات تولید را هم واقفیم ولی کارخانه های تولید کننده داخلی بایستی در مورد کیفیت و تنوع کالا اقدامات موثرتری انجام دهند.

دوستان سینمادار معتقدند سینماشهر برای ارایه تسهیلات نبایدها و بایدهایی برای آنها در نظر می گیرد که بعضاً سینمادار را دچار مشکل می کند.

نباید ها و باید ها برای حسن انجام کار و ادامه فعالیت سینما است. در زمان عقد توافقنامه با سینماداران تضمین مناسب اخذ می‌شود که از ادامه فعالیت سینما اطمینان حاصل شود. با وجود اینکه دخالتی در انتخاب تجهیزات نمی کنیم ولی قیمت های ارائه شده را بررسی می کنیم و در این مورد تاحدودی سختگیری هم می شود.

سینمایی که بعد از تجهیز شدن تعطیل شده باشد داشتیم؟
بیشتر سالنهای دولتی که سالن خود را بعنوان سینما استفاده می کنند بوده که با تغییر مدیریت تصمیم به عدم ادامه اکران فیلم می گیرند.

گفته شده سینماهایی که به تازگی ساخته شدند برای مدتی بوفه سینما در اختیار سینما شهر قرار داشته در این باره هم توضیحاتی بفرمایید.

سینماشهر چهار سینما در اختیار دارد 2 سینما از این سینماها بهره برداری اش تنها در اختیار ما است سینما فرهنگ و هویزه مشهد، دو سینمای گناباد و ناهید تهران در مالکیت سینما شهر است. کل بهره برداری این سینماها در اختیار موسسه است و پرسنل سینما شهر آن را اداره می کنند. سینما فرهنگ توسط پرسنل فارابی اداره می شود. سینمای دیگری هم در اختیار ما نیست.

بسیاری از پردیس های سینمایی که فروش بالایی دارند معتقدند سایت سینما تیکت یک بخشی از فروش اینترنتی سینما را در اختیار دارد و ظرف مدت زمان یک هفته‌ای با سینماها تسویه می‌کند و سود پول سینما را در اختیار دارد، این در شرایطی است که روزانه می تواند با سینماها تسویه کند.

سیستم مکانیزه فروش که در گیشه سینماها نصب است متعلق به سینما شهر است و سرور اصلی هم داخل این موسسه قراردارد، تمام خدمات آن رایگان است و تجهیزات سیستم مکانیزه هم رایگان به سینماها ارایه و نصب می شود. مدتی است که کاغذ بلیت هم رایگان ارایه می شود. سینماداراها برای استفاده از سیستم مکانیزه هزینه ای پرداخت نمی کنند. از 197 سینمای فعال 165 سینما به فروش مکانیزه تجهیز شده اند. نکته دوم این است که اگر سینمایی قصد فروش بلیت اینترنتی دارد هیچ مشکلی نیست فقط سینمادار تقاضایش را اعلام می کند و ما پنل فروش را در اختیارش قرار می دهیم این پنل باید از طریق سینماشهر ارایه شود زیرا سیستم مکانیزه باید بصورت یکپارچه عمل نماید. در ارایه این پنل هیچ انحصاری وجود ندارد. سینما تیکت یک سایت است ، برخی از سینماها مانند سینما آزادی و کوروش علاوه بر این سایت خودشان هم از سایت اختصاصی اقدام به فروش بلیط می کنند بعنوان مثال برخی سینماهای شیراز از سایت دیگری برای فروش اینترنتی بلیط استفاده می کنند. تعدادی از سینماها عمدتاً سینماهای تک سالنه اصولاً فروش اینترنتی ندارند. رویکرد موسسه سینما شهر اینست که هرچه سایت های فروش بلیط متنوع تر شوند وضعیت فروش بهتر خواهد شد و از این امر استقبال می شود.

در بحث تسویه حساب، اتحادیه تهیه کنندگان، سینماداران و پخش کنندگان اختلاف نظر دارند که فروش اینترنتی به اتحادیه ارایه شود اما قاعده اش این است که مبلغ فروش بلیت (اعم از اینترنتی و گیشه) ابتدا به سینما پرداخت شود و بعد سینما سهم خود را بردارد و مبلغ فروش را به پخش کننده ارایه دهد و بعد از آن دفاتر پخش پس از کسر هزینه های پخش مبلغ را به تهیه کننده ارایه دهند. ما چندین جلسه هم با دوستان داشتیم اعلام کردیم یک حساب معرفی کنید که کل خریدهای اینترنتی به این حساب وارد شود اما سینمادارها خواستار این هستند که براساس قرارداد ابتدا باید تمام پول به حساب سینمادار وارد شود و در تهران پس از یک هفته و در شهرستان بعد از دو هفته سهم صاحب فیلم پرداخت شود.

امکان تسویه حساب به صورت روزبه روز وجود ندارد؟

برخی از سینماها فروش اینترنتی شان بسیار کم است و پرداخت روزانه به صرفه نیست. اما پردیس ها تا جایی که اطلاع دارم توصیه شده هفته ای دو بار یا روزانه به حساب پردیس پرداخت شود. به هرحال این امرباید بصورت توافق بین سینماداران و سایت های ارائه دهنده فروش بلیط اینترنتی اجرا شود. در مورد پیش خرید بلیط سینماها توسط سایت ها و عرضه آن توسط ایشان همانگونه که در برخی از نمایش های تئاتر و موسیقی انجام می شود، در سینما امکان کمتری دارد بدلیل اینکه قیمت بلیط سینما بسیار کمتر از موارد فوق است و فیلمها هم به صورت مداوم تعویض می شود و این امر ریسک این کار را بالا می برد ولی در صورتی که سایتی درخواست چنین کاری داشته باشد ما استقبال می کنیم.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 22 آذر ماه 1395 | نام کاربر: Morteza Talebpour

 


 

 

   تبلیغات وبسایت سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 

 
 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                                        پشتيباني فني، مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir