سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مدیر سینما سروش: پردیس ها عامل کسادی سینماهای قدیمی هستند

اجرای تئاترهای کمدی سود بیشتری دارد

مدیر سینما سروش معتقد است این روزها اجرای تئاترهای کمدی بیشتر از اکران فیلم برای سینما سود دارد. علی اصغر عاشوری گفت: به طور کلی برای همه سینماها شرایط فروش خوب نیست اگرچه تجهیزات به ظاهر به روز شده اند، اما مردم در سطحی گسترده تمایل چندانی به سینما رفتن ندارند. سینما سروش کمتر از یک سال است که بازسازی و به سه سالن تجهیز شده و با اینکه همیشه هم فیلم های خوبی روی پرده داشتیم اما مردم مثل قبل استقبال نمی‌کنند. در حال حاضر «گینس»، «نهنگ عنبر» و «خداحافظی طولانی» را داریم که هر سه فیلم ‌های خوبی هستند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

وی افزود: با اینکه «نهنگ عنبر» زودتر اکران شد اما هنوز هم بیش از دو فیلم دیگر مخاطب دارد و بین فیلم هایی که امسال روی پرده رفتند تا الان برای سینمای ما بیشترین فروش را داشته البته نه در حدی که هزینه بازسازی را برگرداند اما بیش از ۵۰ درصد از خسارت‌ مالی را جبران کرد. ضمن اینکه ما اکران اول هم نداشتیم و بعد از سینما ایران این فیلم را اکران کردیم. همیشه شرایط به یک شکل نمی‌ماند و امیدوارم زمانی برسد که سینماهای تک سالنی و غیر پردیس هم به روزهای اوج خود بازگردند. ما به هر ترتیب به همین منوال ادامه می‌دهیم، سینما را دوست داریم و برای حفظ آن تلاش می‌کنیم.

عاشوری گفت: حضور پردیس های سینمایی در کسادی سینماهای قدیمی بی تاثیر نبوده، زمانی که پردیس وجود نداشت مردم از نقاط مختلف تهران به سینما سروش می‌آمدند. بعد از بازگشایی پردیس آزادی بخش قابل توجهی از مردم به این سینما رفتند و بعد از پردیس کورش به جرات می‌توان گفت همه مشتری های ما تمایل دارند فیلم های مورد علاقه ‌شان را در این پردیس تماشا کنند. با اینکه بعد از سه سال تعطیلی سینما سروش با شرایط مناسب و صرف هزینه یک و نیم میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرد اما هنوز هزینه ‌ها به طور کامل بازنگشته. اگرچه پردیس آزادی در جذب مشتری ما بی ‌تاثیر نبود، اما پردیس کورش در این زمینه فعال ‌تر عمل کرده. قطعاً با داشتن ۱۲ سالن و محیطی دلپذیر جای تعجب داشت اگر مردم برای فیلم دیدن به این سینما نمی‌رفتند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مدتی پیش که اکثر سینماها «رخ دیوانه» را برداشته بودند، ما و پردیس کورش به صورت تک سانس اکران آن را داشتیم. یکی از مشتری ‌های ما از شهر ری تماس گرفت و بعد از چند سوال ترجیح داد به کورش برود. این روزها از همه نقاط تهران به کورش می‌روند در صورتی که شهر ری هم سینما دارد. متأسفانه بعید می‌دانم راه حلی برای استقبال از این سینماهای قدیمی وجود داشته باشد مگر اینکه پردیس ‌ها مثلا برخی فیلم ها را اکران نکنند که عملی نیست. نمی‌توان منکر شد پردیس ها برای تفریح و فیلم دیدن اقشار مختلف مناسب ‌تر هستند.

عاشوری گفت: اغلب سینماهای قدیمی و تک سالنی شرایطی نا مناسب دارند، مثلاً سینما صحرا که در نزدیکی ما قرار دارد با وجود هزار صندلی و فضای وسیع با یکی دو نفر تماشاگر فیلم اکران می‌کند. نگهداری چنین سالنی هزینه دارد، گاهی به این سینمای بزرگ سر می زنم و تأسف می خورم سینمایی که برای خیلی‌ ها خاطره‌ ساز بود امروز از لحاظ فروش اصلاً خوب نیست. در این شرایط تئاتر بهتر از سینما جواب می‌دهد. سینما صحرا حدود یک ماه است تئاتر روی صحنه می‌برد و نمایش خوبی دارد و مشخص است که تئاتر بیشتر از فیلم مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: ما هم در خواست کردیم در یکی از سالن‌ های مان شبی یک سانس اجرای تئاتر داشته باشیم. از پنجشنبه گذشته اجرا آغاز شد که خیلی هم خوب بود. با اینکه هنوز بین مردم جا نیفتاده ولی خوب استقبال شد. اگر چه قیمت بلیت تئاتر بیشتر است اما به لحاظ تعداد مخاطب هم مردم بیشتری آمدند و به جرات می‌توان گفت فروش این سه شب تئاتر از فروش بلیت هر سه فیلم ما بیشتر بود. تمایل مردم این روزها به نمایش کمدی است و جالب اینکه مشتری های ما تماس می‌گیرند و از این بابت هم تشکر می‌کنند. شب‌ های بعد هم همراه اقوام و دوستان به دیدن تئاتر می‌آیند.

مدیر سینما سروش گفت: تئاتر می تواند هزینه های سالن‌های سینما را دربیاورد و این جای خوشحالی دارد. ۲۵ سال در سینما کار کردم و دوست دارم همه سینماها رونق بگیرند. پردیس ‌ها به خاطر استقبالی که دارند می‌توانند سانس ها را یک ساعته ببندند و حتی سانس ویژه نیمه شب فیلم اکران کنند، به همین خاطر مشتری در این سینماها ناچار نمی‌ماند که به سینمای دیگری رجوع کند. از این رو باید سینماهای تک سالنی از طرق دیگری به فکر تامین هزینه‌ ها باشند.

وی گفت: سینمای ما با «شهر موشها ۲» افتتاح شد آن زمان آقای سعیدی ‌پور مدیر پردیس آزادی شرایطی فراهم کرد که برخی از رزرو کنندگان بلیت در آن سینما به سروش بیایند، اما به ندرت این اتفاق افتاد. از زمانی که سینما سروش فعالیت خود را آغاز کرده تا الان بیشترین فروش را از «شهر موشها ۲» داشتیم. من مطمئنم اگر برخی فیلم‌هایی که اکرانشان ممنوع شده روی پرده بیایند، به همه سینماها کمک خواهند کرد. به عنوان مثال «رستاخیز» فیلمی است که حتما مخاطب خود را به سالن می‌آورد. فیلم «محمد (ص)» هم همینطور. اما باید به گونه ای باشد که این دو فیلم پرمخاطب در دوره متفاوت اکران شوند.

منبع خبر: سوره سینما
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 25 مرداد ماه 1394

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir