سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

پانزده درصد از فروش بلیت سهم شهرداری و اداره مالیات است

فروش نوروزی اکران نسبت به سال گذشته پایین ‌تر بود

محمد قاصد اشرفی با اشاره به این مهم که سازمان امور مالیاتی کشور اخذ عوارض شهرداری از سینماداران را غیرقانونی دانست گفت:حدود 15 درصد از فروش هر قطعه بلیت سینما سهم مالیات و شهرداری است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران درباره ارایه مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری که از سینماداران دریافت می‌شود گفت: ما امسال 9 درصد ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی می‌دهیم و 5 درصد نیز عوارض شهرداری به شهرداری ‌ها از فروش سینما‌ها داده می شود. این در حالی است که نامه‌ نگاری‌ هایی که انجام دادیم بابت عدم ارایه 5 درصد عوارض شهرداری به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: این در شرایطی است ما به سازمان امور مالیاتی کشور نامه نوشتیم و آنها اعلام کردند به دلیل این که بخشی از مالیات ارزش افزوده به شهرداری ارایه می‌شود، دریافت عوارض شهرداری از سینماداران غیرقانونی است اما شهرداری ‌ها زیر بار نمی‌روند و این درصد را از سینماها مطالبه می‌کنند.

وی درباره پیگیری موضوع از طریق انجمن سینماداران گفت: ما سه سال است که این موضوع را در انجمن پیگیری می‌کنیم رئیس شورای شهر آقای مهندس چمران هم در یکی از سخنانش تاکید کرد که شهرداری نباید عوارض از سالن‌های سینمایی  دریافت کند اما  متأسفانه شهرداری‌ ها عوارض  5درصدی را مطالبه می کنند و به نامه‌نگاری های ما توجه نمی شود.

رئیس انجمن سینماداران افزود: بارها وقت ملاقات از شورای شهر وشهرداری خواستیم تا نشستی با این عزیزان داشته باشیم  که هنوز محقق نشده است.  امسال ارزش افزوده 9 درصد است، 5 درصد هم عوارض شهرداری است و یک بخشی هم شهرداری حق طبع بلیت از سینماها دریافت می کند در حالی که بیشتر سینماها مکانیزه شده است و بلیت نسبت به سالهای گذشته کمتر چاپ می‌شود اما هنوز حق طبع بلیت به شهرداری پرداخت می‌شود که جای سوال دارد. امسال حدوداً از هر قطعه بلیت سینما، سینماداران 15 درصد عوارض و مالیات می‌پردازند که میزان بالایی است.

وی درباره وضعیت فروش سالن ‌های سینما در اکران نوروزی گفت: امیدواریم وضع فروش فیلم ‌ها بهتر شود و فیلم‌های پشت اکران که توان جذب مخاطب دارد اکران شود. فروش نوروزی اکران نسبت به سال گذشته پایین‌تر بود زیرا فیلم‌های پارسال نسبت به امسال فیلم‌های بهتری بودند.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 01 اردیبهشت ماه 1394

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir