سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

فیلم ایران برگر، پرفروش ‏ترین فیلم آخر هفته سینما آزادی

پر فروش ترین سینمای ایران در سال 93، سینما آزادی شد

بانی فیلم آنلاین: فروش کل بالای شش و نیم میلیارد تومان در پردیس آزادی این سینما را به پرفروش ‌ترین سینمای کشور در سال ۹۳ تبدیل کرد.

وبسایت انجمن سینماداران ایران

رضا سعیدی‌ پور مدیر سینما آزادی درباره وضعیت فروش و جایگاه پردیس سینمایی آزادی در سال ۹۳ به سوره سینما گفت: به ترتیب فیلم های «شهر موشها»، «ردکارپت»، «طبقه حساس» و «آتش بس ۲» پرفروش ترین فیلم‌های سال ۹۳ بودند. طبق گزارش شورای صنفی نمایش پردیس آزادی به عنوان پرفروش ترین سینمای کشور ثبت شد. سعیدی پور افزود: سال گذشته دو فیلم «معراجی ها» و «طبقه حساس» از ۱۰ اسفند ماه روی پرده رفتند و فرصت کافی برای تبلیغات داشتند. به همین خاطر زودتر هم توانستند در گیشه جای خودشان را باز کنند ولی اکران نوروزی امسال دیرتر شروع شد و ما از نظر تبلیغ عقب هستیم به همین خاطر پارسال قبل از پایان اسفند ماه فیلم ها فروش بهتری داشتند.

وی گفت: امسال به خاطر ایام فاطمیه و تعطیلی سینماها از نظر فروش فیلم ها دیرتر به چرخه رونق می افتند. از شنبه تا چهارشنبه فیلم «رخ دیوانه» و آخر هفته «ایران برگر» بیشترین فروش اکران نوروزی را دارند. بعد از این هم قرار شد فیلم های گروه هنر و تجربه از پردیس آزادی جدا شده و در سینما فرهنگ به صورت ثابت نمایش داشته باشند. البته اکران فیلم های این گروه تا اول اردیبهشت سال ۹۴ در سینما آزادی ادامه دارد و بعد از آن فیلم ها منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد: درخواست این جابجایی به هیچ وقت از طرف تصمیم گیرندگان سینمای آزادی نبوده و شورای صنفی این رای را اتخاذ کرده است از آنجا که این پردیس سینمایی آزادی جزو سینماهای بدنه محسوب می شود برای دفاتر پخش و تهیه کننده ها هم بهتر است نمایش اینگونه باشد. همچنین بر اساس نظر انجمن سینماداران بهای بلیط سینما سال 94 از شنبه تا چهارشنبه ۷ هزار تومان، پنجشنبه و جمعه ۸ هزار تومان و سه شنبه ۴هزار تومان برآورد شده است.

سعیدی پور درباره اینکه پردیس کوروش می‌تواند رقیب جدی برای پردیس آزادی باشد یا خیر گفت: سینما آزادی برنامه های خاص خود را داشته و سیاست های خود را دنبال می کند ضمن اینکه رقابت هرجا که باشد خوب است و باعث پیشرفت می‌شود. پردیس کوروش با مدیریت خوب از روز اول به درستی برنامه ریزی داشته و قطعاً جزو پردیس های موفق خواهد بود اما هر سینما ویژگی های خود را داراست و مثلاً آزادی به خاطر اعتبار و احترامی که برای مخاطب قائل است آنها را به سینما دعوت می کند. وی افزود: پردیس کوروش هم با دارا بودن تعداد سالن های بیشتر، امکانات رفاهی و تجاری می تواند موقعیت های خاصی را برای خود به وجود آورد اما با توجه به شرایط منطقه مجموعه محلی در حاشیه تهران محسوب می شود ولی قطعاً رقابت خوب و مثبتی بین این دو مرکز وجود دارد ما می توانیم از طرح هایی که پردیس کوروش با اجرایی کردن شان به موفقیت رسیدند الگو بگیریم. در کل وجود رقیب همیشه خوب است وقتی نباشد باعث تنبلی می شود و رکود را به دنبال دارد.

مدیر سینما آزادی در رابطه با افزایش تعداد سالن ها و پردیس ها گفت: طبق آماری که سینماشهر اعلام کرده است ما هنوز خیلی راه داریم تا دم از حرفه ای بودن بزنیم. با وجود این همه پردیس و تجهیزات سالن های سینما هنوز در منطقه، جایگاه خاصی نداریم چه برسد به دنیا. مدتی پیش مجید مسچی اعلام کرد ۵۴ درصد فروش کل سینمای ایران را ۵ پردیس تأمین کرده اند. یعنی ۲۹۵ سالن دیگر تنها ۴۶درصد فروش را تأمین می کنند. دقت کردن به این آمار اهمیت ویژه ای دارد ما باید بدانیم کجا ایستاده ایم. وی ادامه داد: علاوه بر تجهیز سینماهای خوب باید به کیفیت فیلم هایمان هم بیشتر توجه داشته باشیم. چراغ سینماها با فیلم های خوب روشن می مانند در غیر این صورت مجهز کردن سالن ها هیچ منطقی ندارد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 13 فروردین ماه 1394

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                                            پشتيباني فني: گروه توليد محتواي «دسته جدا»
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir