سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سینما فرهنگ به موسسه سینماشهر واگذار شد

78 سالن سینما در حال ساخت هستند

رئیس سازمان سینمایی در مراسم واگذاری سینما فرهنگ به موسسه سینما شهر بیان کرد که هم اکنون حدود 78 سینما در بخش خصوصی در حال ساخت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ظهر امروز شنبه 11 بهمن ماه با بازدید از سینما فرهنگ که از زیر مجموعه بنیاد فارابی درآمده و به موسسه سینما شهر سپرده شده است، بازدید کرد. در مراسم واگذاری سینما فرهنگ حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی، رمضانعلی حیدری خلیلی سرپرست بنیاد فارابی، مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر و علی هیربد مدیر سینما فرهنگ حضور داشتند.

سینما فرهنگ تهران - انجمن سینماداران ایران

ایوبی از سالن شماره 1 سینما فرهنگ و همچنین اتاق فرمان این سینما دیدن کرد و مجید مسچی طی این بازدید توضیحاتی را از تغییرات و تجهیز این سینما به وی ارائه داد. مسچی در این دیدار بیان کرد: کف پوش و صندلی های سالن 1 سینما فرهنگ در این مدت اخیر بازسازی شده است و همچنین سیستم نمایشی آن نیز تغییر پیدا کرده و جدید شده است.

حجت الله ایوبی نیز درباره واگذاری سینما فرهنگ به موسسه سینما شهر به خبرنگار مهر عنوان کرد: سینما فرهنگ همانطور که از قبل هم اعلام شده بود برای تغییر و تحولات ساختاری که در سازمان ها رخ می دهد به موسسه سینما شهر داده شد و از روزی هم که آقای حیدری خلیلی سرپرست بنیاد سینمایی فارابی شد بحث بازسازی و تجهیز اینجا مطرح بود و آقای مسچی هم بسیار سریع و دقیق کار تجهیز را انجام داد. بنابراین سالن تعمیر و تجهیز شد و سیستم پخش سالن بزرگ تغییر کرد و سیستم جدید نمایشی سینما نیز با کیفیت عالی ارایه شد و ما امیدورایم که با تحولات جدید سینما فرهنگ به جایگاه قبلی خود بازگردد.

ایوبی در ادامه درباره تجهیز و افزایش دیگر سالن ها در سطح کشور عنوان کرد: هم اکنون حدود 78 سینما در بخش خصوصی در حال ساخت هستند که تعدادی از آنها رونمایی شدند. همچنین سالن سینمایی شهر کرج به زودی رونمایی می شود و امیدواریم سالن قم هم به جشنواره فجر برسد. پروژه های ساخت سالن های سینمایی در اصفهان نیز در دست ساخت هستند. همچنین تاکنون حدود 24 سالن هم رونمایی شده اند که ساخت و ساز آنها از سال ها پیش شروع شده بود. امسال هم به دلیل فروش خوب سینماها سالن هایی که تعطیل شده بود باز شدند و شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: ما پروژه ای دیگری هم داریم که تبدیل مجتمع های فرهنگی به سینما است. حدود 150 مجتمع فرهنگی در کشور داریم که حدود 10 عدد از این مجتمع ها به سالن سینمایی تبدیل شده است و در مورد باقی هم در حال بررسی هستیم. نگرانی ما علاوه بر هزینه و امکانات نحوه اداره این مجتمع هاست چون این مجتمع ها زیر نظر ارشاد هستند و اگر برای اداره آنها فرمولی پیدا کنیم به تدریج آنها را به سیستم سینمایی کشور اضافه می کنیم.

ایوبی در پایان با اشاره به افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در عصر امروز ساعت 18:30 بیان کرد: همه آماده هستند که با افتتاحیه این جشنواره 10 روز خوب را با یکدیگر شروع کنند، جشنواره فجر حساسیت بالایی دارد و این حساسیت ها نشان دهنده اهمیت سینمای ایران و این جشنواره است.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 10 بهمن ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق و مربوط به انجمن سينماداران ايران مي باشد | درج مطالب با ذكر نام سايت و درج لينك بلامانع است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا»
 بهترين تفكيك پذيري صفحه، حالت  864 * 1152 است.