سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

بلیت ‌فروشی به ارگانها بدون تخفیف

ظرفیت بلیت ‌ها به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شود 

بانی فیلم آنلاین: محسن شمس با تکذیب اخباری مبنی بر تمام شدن سهمیه بلیت ‌های ۳ سینمای جشنواره فجر در شب گذشته، گفت: شب گذشته تنها برای دقایقی به منظور تکمیل کار سامانه بلیت فروشی سایت باز شد و هیچ خبری از تمام شدن بلیت‌ ها نیست.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

محسن شمس مدیر سامانه پیش فروش بلیت سی و سومین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با فارس در خصوص برخی اخبار مبنی بر ارائه بلیت به دارندگان سینما کارت و تمام شدن ظرفیت 3 سینمای جشنواره قبل از شروع زمان رسمی بلیت فروشی، گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد و سهمیه سینماها تمام نشده، بلکه امسال با توجه به افزایش ظرفیت بلیت ‌ها و حذف بلیت اهدایی به سازمان‌ها و نهادها، سامانه فروش بلیت اینترنتی در چند مرحله اقدام به پیش‌ فروش خواهد کرد.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه بلیت‌ های اهدایی به مؤسسات و نهادها حذف شده است، با افزایش ظرفیتی معادل 20 تا 30 درصد مواجه هستیم به خصوص اینکه بخش بین‌الملل از بخش سینمایی ایران جدا شده و همین مسئله باعث شده است تا بتوانیم پذیرای مخاطبان بیشتری در جشنواره باشیم.

شمس خاطرنشان کرد: امسال حتی در گیشه نیز بین 20 تا 30 درصد به ظرفیت فروش اضافه شده است و مشکلات سال‌های قبل که به دلیل محدودیت بلیت نمی‌توانستیم ظرفیت زیادی برای گیشه اختصاص دهیم، برطرف شده و حتی مردم در گیشه نیز حجم بیشتری نیز از بلیت‌ ها را می‌توانند خریداری کنند.

مدیر سامانه پیش فروش بلیت سی و سومین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: اما در خصوص اتفاق شب گذشته باید بگویم که شب گذشته ظرفیت سایت را تنها به صورت محدود برای دارندگان سینما کارت باز کردیم و با این کار به نوعی پیش‌برنامه خود را برای برنامه اصلی امروز مورد آزمایش قرار دادیم و باید به مردم بگوییم نه تنها ظرفیت بلیت‌ها کاسته نشده بلکه هیچکدام از ظرفیت سینماها نیز تمام نشده است.

وی تأکید کرد: نکته دیگر که باید به مردم گفت این است که به تدریج در طی 3 روزی که بلیت فروشی اینترنتی انجام خواهد شد، ظرفیت سالن ‌ها آزاد خواهد شد و بر روی سامانه اینترنتی قرار می‌گیرد و هر چند ساعت یکبار شاهد آزاد شدن بخشی از بلیت‌ های همه سینماها به صورت همزمان خواهیم بود که هدف از این کار عدم اتمام یکباره ظرفیت بلیت ‌ها است و از طرف دیگر با این کار از بار ترافیکی سامانه بلیت فروشی نیز جلوگیری خواهیم کرد.
شمس در ادامه تصریح کرد: به طور مثال ظهر امروز و در لحظه باز شدن سامانه فروش اینترنتی بیش از 3 هزار نفر در حال استفاده از امکانات سایت بودند و طبیعی است که با یک فشار ترافیکی سنگین مواجه خواهیم شد و به همین دلیل برای اینکه مشکلی در راه خرید بلیت مخاطبان ایجاد نشود، تصمیم گرفتیم بلیت‌ها در هر روز به صورت مرحله‌ای در سامانه به فروش برسد.

مدیر سامانه پیش فروش بلیت سی و سومین جشنواره فیلم فجر همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود گزینه فروش بلیت بر روی سایت اصلی جشنواره این گزینه کار نمی‌کند و مخاطبان مجبور هستند به سایت فجر تیکت مراجعه کنند، اظهار داشت: اساساً سامانه عملیاتی فروش اینترنتی بلیت جشنواره فجر؛ فجر تیکت است که از سایت اصلی جداست و اگر این بخش را در سایت اصلی فعال کنیم با یک حجم ترافیکی غیرقابل مهاری مواجه خواهیم شد که باعث می‌شود دسترسی به سایت اصلی نیز با مشکل مواجه شود و به همین دلیل برای آنکه خللی در تهیه بلیت مخاطبان ایجاد نشود، تصمیم گرفتیم این بخش از سایت اصلی کاملاً مجزا باشد.

شمس همچنین در خصوص ظرفیت بلیت‌های جشنواره فجر گفت: امسال 29 سالن مردمی داریم که طی 11 روز بین 3 تا 4 نوبت نمایش فیلم خواهند داشت و قطعاً به نسبت سال‌های گذشته با افزایش 20 تا 30 درصدی مواجه هستیم که هر شخص می‌تواند از طریق سامانه اینترنتی دو انتخاب و مجموعاً 4 سری بلیت خریداری کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سهمیه خاصی برای سازمان‌ها و ارگان‌ها اختصاص داده نشده است، گفت: اولویت اصلی ما فروش اینترنتی بلیت است و اولویت دوم اختصاص ظرفیت مناسب برای فروش بلیت در گیشه است، به همین دلیل ارگان ‌ها و سازمان‌ ها توقعی برای اختصاص سهمیه نداشته باشند و اگر تمایل داشته باشند می‌توانند خرید اینترنتی انجام دهند.

شمس همچنین با اشاره به اینکه امسال تنها داشنجویان شامل تخفیف در خرید بلیت هستند ادامه داد: تخفیف بلیت امسال تنها شامل دانشجویان می‌شود که می‌توانند با 20 درصد تخفیف بلیت‌ها را خریداری کنند و همچنین قیمت بلیت‌ ها با توجه به موقعیت‌ جغرافیایی سینماها نیز شناور است که بین 3 تا 9 هزار تومان خواهد بود.

مدیر سامانه پیش فروش اینترنتی بلیت سی و سومین جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد:امسال هیچ سینما کارت ویژه‌ای برای جشنواره صادر نشده و از طرف دیگر نیز هیچ مذاکره‌ای با نهادها و سازمان‌ها برای تخفیف در قیمت بلیت انجام شده است و نه تنها سهمیه‌ای به ارگان‌ها اختصاص پیدا نکرده، بلکه تخفیف نیز تنها شامل دانشجویان خواهد شد.

وی در خاتمه در خصوص نحوه بلیت فروشی سئانس‌ های فوق‌العاده در جشنواره امسال، اظهار داشت: سئانس ‌های فوق‌العاده تصمیمی است که در لحظه گرفته می‌شود و با هماهنگی مدیر سینما و نماینده جشنواره به دفتر جشنواره اعلام می‌شود و دفتر جشنواره در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند و به تعداد ظرفیت سالن بلیت در اختیار مخاطبان قرار گرفته است که این بلیت‌ ها بدون درج سئانس و یا نام فیلم خاصی است که اصطلاحاً بلیت سفید نامیده می‌شود و تنها برای همان سئانس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 02 بهمن ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق و مربوط به انجمن سينماداران ايران مي باشد | درج مطالب با ذكر نام سايت و درج لينك بلامانع است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا»
 بهترين تفكيك پذيري صفحه، حالت  864 * 1152 است.