سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مشکلات مربوط به مالیات ارزش افزوده و عوارض شهرداری سینماداران هنوز حل نشده است

گلایه رئیس انجمن سینماداران از قول ‌های بدون نتیجه مدیران

رئیس انجمن سینماداران بار دیگر از بی ‌نتیجه ماندن درخواست‌ های مکرر سینماداران برای لغو پرداخت هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده و پنج درصد عوارض شهرداری و همچنین قول ‌های بدون نتیجه مدیران و مسوولان گلایه کرد.

محمدقاصد اشرفی در گفتگو با ایسنا، در این ‌باره اظهار کرد: من در همه مصاحبه ‌هایم در دو - سه سال اخیر به بحث مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری اشاره کرده‌ ام اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است، جز آنکه سال قبل مالیات بر ارزش افزوده شش درصد بود و امسال به هشت درصد رسید!

وی ادامه داد: این موضوع را بارها و بارها در دولت قبل پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. در اولین جلسه‌ای هم که هیئت مدیره انجمن سینماداران با آقای ایوبی داشت، از ایشان خواستیم که اقدام به حذف مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری کنند و حداقل این موضوع را در رأس پیگیر‌ی ‌هایشان قرار دهند اما هنوز نتیجه چندانی نگرفته‌ایم.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

رئیس انجمن سینماداران همچنین با گلایه از شهرداری در این ‌زمینه بیان کرد: علاوه بر اینکه تاکنون نامه ‌های متعددی از انجمن سینماداران به وزارت ارشاد و شهرداری تهران ارسال شده است، چندی قبل هیئت مدیره انجمن همراه با آقایان احمدرضا درویش و مهندس مسچی با آقای ابوالحسن مختاباد که مسئول کمیسیون هنر شورای شهر تهران هستند جلسه‌ ای داشتیم.

وی توضیح داد: ما در این جلسه از عوارض شهرداری به عنوان یکی از اولویت‌ های حل مشکلاتمان سخن گفتیم و ایشان هم قول مساعد دادند که موضوع را در صحن علنی شورای شهر به رأی ‌گیری بگذارند تا این مشکل به طور کلی و برای همیشه از روی دوش سینماها برداشته شود اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است.

اشرفی سپس با بیان اینکه مجموع 13 درصد مالیات و عوارض برای دولت و شهرداری رقم زیادی نمی‌شود، گفت: فروش سینمای ایران در سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان بود که از این رقم یک میلیارد و 800 میلیون آن بابت مالیات به دولت داده شد و یک و نیم میلیارد آن به شهرداری‌ های کشور. واقعاً فکر می‌کنم این عدد و رقم‌ها در بودجه دولت و یا شهرداری ‌ها پول خُرد است اما در مقابل می‌تواند خیلی از مشکلات سینماداران را حل کند تا آنها بتوانند برای مشکلات سالن ‌هایشان فکری بکنند.

رئیس انجمن سینماداران در عین حال ضمن تشکر از وزارت ارشاد برای توجه به تجهیز سالن ‌های سینما به سیستم نمایش دیجیتال خاطرنشان کرد: اگرچه بار دیگر تأکید می‌کنم که تاکنون درباره پرداخت عوارض و مالیات اتفاقی نیفتاده است اما باید بگویم که دولت جدید اهتمام خوبی برای بروزرسانی زیرساخت‌ های سینمای ایران داشته‌ و به همین دلیل است که تجهیز سینماها به سیستم نمایش دیجیتال را یکی از اولویت‌ هایشان قرار داده‌ اند.

محمدقاصد اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته یکی از مشکلات بسیار مهم ما این بود که به دلیل هزینه زیاد تهیه کپی 35 میلیمتری از فیلم‌ ها، پخش ‌کنندگان ترجیح می‌دادند که فیلم‌ هایشان را به سالن‌ های کوچک در شهرستانها ندهند و یا حداقل این اتفاق پس از چندین ماه می‌افتاد. اما الان و با توجه به تجهیز سینماها به سیستم نمایش دیجیتال، فیلم‌ها حتی در سالن ‌های شهرستانهایی که اقتصاد آنها کمی ضعیف است نیز همزمان با تهران نمایش داده می‌شود که اتفاق مهمی برای تهیه‌ کنندگان و سینماداران است.

منبع خبر: ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 15 مرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir