سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سینماهای لاله‌زار به غرب تهران می‌آیند

راه‌اندازی مجتمع «کوروش» با 14 سینما

مجتمع «کوروش» با داشتن 14 سالن ویژه نمایش فیلم و تئاتر و همچنین لحاظ کردن دو سالن از این تعداد ویژه نمایش فیلم های کودک، آماده بهره برداری شده است. به گزارش خبرنگار مهر، مجتمع سینمایی و تجاری کوروش با بهره‌برداری چند منظوره در غرب تهران احداث شده است که یکی از ویژگی های این مجتمع داشتن 14 سالن سینما است. مسئولان و برنامه ریزان سینمایی این مجتمع نام سینماهای خاطره ‌انگیز را که از جمله پر مخاطب ‌ترین سالن ها در لاله زار بوده اند بر این 14 سالن گذاشته اند.

چهارده سالن با ظرفیت 2800 صندلی ساخته شد

برنامه تشریح مراحل ساخت و نهایی شدن مجتمع سینمایی کوروش با 14 سالن و 2800 صندلی عصر روز گذشته 17 تیر با حضور سینماگرانی چون منیژه حکمت، علی سرتیپی، شهاب رضویان و همچنین مجید مسچی مدیرعامل مؤسسه سینماشهر، اهالی رسانه و جمعی از سرمایه گذاران، مدیران و مهندسان این پروژه سینمایی و تجاری از سالن «گراند سینما» آغاز شد و شهاب رضویان مسئول سینمایی این مجتمع توضیحاتی درباره انجام مراحل ساخت این پروژه ارائه کرد.

راه‌اندازی مجتمع کوروش

در این بازدید که 2 ساعت به طول انجامید شهاب رضویان از احداث 14 سالن با کاربری نمایش فیلم و تئاتر و همچنین طراحی و ساخت دو سالن ویژه نمایش فیلم های کودک و نوجوان با در نظر گرفتن مختصات سنی کودکان و قرار دادن صندلی های ویژه برای کودکان با گروه های مختلف سنی خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع کوروش

مسئول مجتمع سینمایی کوروش در توضیح کم و کیف ساخت این پروژه بیان کرد: مجتمع کوروش از ابتدا با هدف چند منظوره ساخته شد و یکی از نکات مهمی که در ساخت این مجتمع از ابتدا لحاظ شده بود ساخت سالن های سینما در کنار واحدهای تجاری و تفریحی بود. 14 سالن سینما که در مجموع 2800 نفر ظرفیت دارد در این مجمتع در نظر گرفته شده است. از این تعداد دو سالن سینمایی با ظرفیت 340 صندلی، دو سالن با ظرفیت 260 صندلی، دو سالن با ظرفیت 220 صندلی، دو سالن با ظرفیت 160 صندلی و هفت سالن دیگر هریک با ظرفیت 180 صندلی و با پرده های نمایش 17 و 12 متر ساخته شده است.

راه اندازی مهدکودک ساعتی در مجتمع کوروش

یکی از نکات قابل توجه در ساخت این مجتمع سینمایی ساخت مهدکودک ساعتی در سانس های نمایش و یا اجرای تئاتر است به این معنا که هریک از مراجعه کنندگان که برای دیدن فیلم می آیند کودکان خود را برای دو ساعت به مهد کودک ساعتی این مجتمع می سپارند و با خیالی آسوده فیلم می بینند.

علی سرتیپی که به عنوان نماینده بخش خصوصی سینما در جمع حضور داشت در توضیح سالن های مربوط به نمایش کودک گفت: علاوه بر ایجاد مهدکودک ساعتی و تعبیه یک پرده نمایش کوچک برای کودکانی که به مهد سپرده می شوند، دو سالن ویژه نمایش فیلم برای کودکان در نظر گرفته شده است که این دو سالن با توجه به مختصات و در نظر گرفتن گروه سنی کودک و نوجوان طراحی و ساخته شده است.

راه‌اندازی مجتمع کوروش

راه‌اندازی مجتمع کوروش

رضویان درباره نامگذاری 14 سالن موجود در مجتمع سینمایی کوروش گفت: به احترام فعالان سینماساز و سالن داران قدیم که علی حاتمی کارگردان سینما نیز از جمله این سالن داران بوده است نام سینماهای خاطره انگیز لاله زار را روی 14 سالن موجود در این مجتمع گذاشتیم. نام بزرگترین سالن این مجتمع که 340 صندلی دارد گراند سینما است و نام هایی چون کریستال، البرز، هما، خورشید نو، تابان، متروپل، ونوس، مایاک، شهرزاد، نادر، لاله زار روی دیگر سالن ‌ها گذاشته شده است.

نمایش سینما خاطره در غرب تهران

مسئول سینمایی مجتمع سینمایی کوروش در ادامه با اشاره به تقسیم بندی این سالن ها گفت: علاوه بر فیلم های ایرانی، فیلم های خارجی نیز در این سالن ‌ها نمایش داده می شود چراکه نمی توان تنها با نمایش فیلم ایرانی سالن هایی پر مخاطب داشت. همچنین بنا داریم یک سالن را به نمایش فیلم های قدیمی و خاطره انگیز سینما اختصاص دهیم. سالنی ویژه سینماتک داریم و سالنی دیگر برای نمایش فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی مجتمع کوروش

راه‌اندازی مجتمع کوروش

راه‌اندازی مجتمع کوروش

راه‌اندازی مجتمع کوروش

آنچه مسلم است تأمین همه هزینه و خوراک مادی و معنوی مجموع سالن های موجود در این مجتمع از عهده بخش خصوصی خارج است و سازمان سینمایی باید کمک حال باشد بنابراین یکی از بخش های مهم در جهت کمک رسانی برای تأمین هزینه ها قطعاً وزارت ارشاد و به تبع آن سازمان سینمایی است و بدون کمک و پشتیبانی دولت نمی توان چراغ سالن های سینما را روشن نگه داشت.

در پایان مراسم بازدید از مجتمع سینمایی کوروش، فاضلیان مدیر پروژه این مجموعه سینمایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ساخت و احداث مجتمع سینمایی کوروش از آغاز تاکنون پنج سال طول کشید و مجموع هزینه های ساخت و ساز این سازه سینمایی در بخش خصوصی تأمین شد. البته در بخش تجهیزات از کمک های مجید مسچی مدیرعامل مؤسسه سینماشهر بهره بردیم.

تجهیزات توسط معماران ایرانی تعبیه شد

وی در ادامه افزود: در ساخت این پروژه سینمایی از بهترین متریال استفاده کردیم. برخی از تجهیزات این سالن ها چون نور، صدا و طراحی و اجرا از کانادا تأمین شد. همچنین مجموع صندلی ها از فرانسه آمد و توسط معماران ایرانی تعبیه شد. ضمن اینکه این مجتمع 1800 ظرفیت برای پارک ماشین دارد. بنابراین هیچ شهروندی با مراجعه به این مجتمع بدون جای پارک نمی ماند.

مدیر پروژه مجتمع سینمایی کوروش در پایان گفت: مجموع تلاش ها و سرمایه گذاری های انجام شد برای ساخت سالن های سینما در جهت اعتلای سینمای ایران است. به امید اینکه سالن سازی ویژه نمایش فیلم و در نگاه کلی سینمای ایران روی پای خود بیاستد.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 27 تیر ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir