سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

برنامه دولت يازدهم براي کمک به اقتصاد سينما

ساخت 120 سالن سينما در 4 سال

بانی فیلم آنلاین: تشکيل شوراي توسعه فضاي نمايش سينماها در سازمان سينمايي، تشکيل کميته استاني سينما در شهرستانها، احداث 30 سالن جديد و بازسازي 25 سالن در سال از جمله برنامه هاي سازمان سينمايي در دولت يازدهم است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

به گزارش ايلنا، در فصل دوم دفترچه رويکردها، راهبردها و سياست هاي سازمان سينمايي دولت تدبير و اميد که به تازگي منتشر شده به مبحث توسعه فضاي نمايش سينماها و سالن سازي پرداخته شده است.

از اهداف کلان اين بخش رونق اقتصادي و افزايش مخاطبان سينما با توجه به افزايش سرانه بهره مندي اقشار مختلف از سالن سينما طراحي شده است در اين دفترچه تأکيد شده که بايد ساليانه 7500 صندلي جديد در سينما ها ايجاد شود و 25 سالن از سالن هاي موجود نيز به طور سالانه بازسازي شود. در بخش سياست هاي اجرايي با فراهم کردن شرايط لازم براي ايجاد خط اعتباري به منظور اعطاي تسهيلات بانکي ارزان قيمت به بخش غير دولتي و خصوصي حداقل معادل 60 درصد کل سرمايه گذاري تأمين شود.

همچنين از احداث سالن هاي سينما با اولويت طرح هاي داراي توجيه اقتصادي و اجتماعي با ظرفيت متوسط 250 صندلي براي هر سالن و با پيش بيني 120 سالن جديد (افزايش 30 هزار صندلي جديد) در طول برنامه (هر سال 30 سالن جديد) احداث شود و طرح هايي که در آن حداقل 3 سالن سينما تعبيه شده باشد مورد اولويت است.

همچنين حمايت از بازسازي سالن هاي سينما با ظرفيت متوسط 350 صندلي براي هر سالن و با پيش بيني 100 سالن موجود (نوسازي 35 هزار صندلي) در طول برنامه (هر سال 25 سالن) با پيش بيني اعطاي کمک حداکثر تا سقف 80 درصد هزينه براي سينماهاي بخش خصوصي و تا سقف 50 درصد هزينه براي سينماهاي غير خصوصي پيش بيني شده است.

تصویر سینما آزادی تهران

اجراي سيستم مکانيزه فروش بلیت سينما براي 130سالن و همچنين حمايت از اجراي طرح تبديل سيستم نمايش سالن هاي سينما با هدف حذف يارانه تأمين مواد خام و هزينه کپي فيلم تا سقف 90 درصد و هزينه تأمين تجهيزات مورد نياز براي سينماهاي تحت پوشش نهادها و 100 سينماي متعلق به بخش خصوصي خواهد بود.

شوراي توسعه فضاي نمايش سينما با حضور معاون ارزشيابي و نظارت، معاون توسعه فناوري و مطالعات سينمايي، معاون توسعه و پشتيباني، مشاور راهبردي سازمان سينمايي و مدير عامل موسسه سينما شهر تشکيل مي شود و هدف آن اتخاذ هماهنگي لازم و مديريت، رصد،‌ شناسايي و ارائه راهکار براي افزايش کيفيت خدمات سالن هاي سينما و نيز جلب و جذب سرمايه گذاران براي احداث سالن و پرديس هاي سينمايي است. دبير جلسات شورا و مسئول برگزاري معاون ارزشيابي و نظارت است.

همچنين اين شورا با همکاري موسسه سينما شهر موظف است تا نسبت به تهيه طرح و برش استاني برخورداري مراکز شهرستانها، ‌استان ها و شهرهاي بزرگ از سالن سينما با رويکرد غير تورمي و توزيع متوازن و عادلانه اقدام و نتيجه را براي تصويب در شوراي سياست گذاري سازمان سينمايي تا پايان شهريور 93 اعلام کند.

شوراي توسعه فضاي نمايش سينما موظف است به منظور تعيين تکليف وضعيت سينماهاي نيمه فعال غير فعال و تعطيل کشور و تصميم گيري در خصوص احياي سينماهاي مذکور از حيث کمک به فعال سازي،‌ نوسازي،‌ تأديه ديون معوقه و انحلال فعاليت مطالعات لازم را به عمل آورده و گزارش آن را اعلام کند. همچنين شوراي توسعه فضاي نمايش سينما موظف است به عنوان مرجع تخصصي تصويب تبديل سالن اجتماعات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها به سالن سينما را بررسي و اعلام کند.

همچنين قرار است به منظور احترام به مخاطبان سينماي ايران و جبران بخشي از هزينه هاي فعال کشور کمک به پرداخت هزينه نگهداري سالن هاي سينما نظير انرژي، لامپ و... از طريق موسسه سينماشهر اجرا شود. در اين فصل به طرح يارانه بن سينما و بن کارت توجه ويژه اي شده و قرار است به منظور حفظ و جذب مخاطبان جديد و رونق اقتصادي سينماي ايران اين طرح با همکاري دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي عمومي دولتي و غير دولتي به اجرا دربيايد.

همچنين قرار است با هدف توسعه سالن سازي در استان ها کميته استاني سينما به رياست استاندار و با حضور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به عنوان دبير، معاون برنامه ريزي استانداري، يکي از نمايندگان مجلس به انتخاب مجمع نمايندگان استان و مدير عامل موسسه سينما شهر به نمايندگي از سازمان سينمايي تشکيل شود و دبيرخانه کميته استاني سينما نيز بايد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مستقر شود. همچنين مسئوليت نظارت بر نامگذاري سالن هاي سينما با معاونت نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي است.

منبع خبر: خبرگزاری ایلنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 08 تیر ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir