سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سینمای 56 ساله تهران مجتمع فرهنگی -‌ تجاری‌ - سینمایی می‌شود

تاریخچه فعالیت سینما آسیای تهران

بانی فیلم آنلاین: سینما «آسیا» در تقاطع جمهوری - ولیعصر به مجتمع فرهنگی‌، تجاری‌، سینمایی تبدیل می‌شود. محمدرضا فرجی مدیرامور سینماهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ایسنا، گفت: این سینما مدت ‌ها به دلیل مشکلات خرابی تعطیل شده است و امکان بازسازی ندارد و مالکان آن تصمیم گرفته ‌اند‌ آن را به یک مجتمع فرهنگی‌، تجاری‌، سینمایی تبدیل کنند.

سینما آسیا تهران

وی در عین حال یادآور شد: با توجه به اینکه این سینما چند مالک دارد، موضوع ساخت آن هنوز نهایی نشده است. عباس بهارلو مورخ سینما دراین باره گفت: سینما «آسیا» با ظرفیت 962 صندلی با درجه کیفی یک، در سال 1337 توسط «یزقل شبان» تأسیس شد که در اوایل دهه 40 به «برادران اخوان» فروخته شد. وی افزود: این سینما در سال 1348 به شرکت تماشا واگذار شد که سهامداران اصلی آن دو هندی به نام‌های «امرلال هندوجا» و «نارانداس بگواندلاس» بودند که به عنوان واردکننده فیلم در ایران مشغول به کار بودند. بهارلو خاطرنشان کرد: «محمدعلی فردین» هم در این شرکت شریک بود که مشارکت تا سال 51 ادامه پیدا کرد و کلیه سهام به «هندوجا» واگذار شد. با بازگشت «هندوجا» به هند سرپرستی این سینما به «عطاخان» واگذار شد که از بعد از انقلاب با ظرفیت 950 نفر در سالن اصلی و 390 نفر در بالکن ادامه فعالیت داد. این مورخ ادامه داد: این سینما به دلیل سالها تعطیلی که به طبع رفتن «هندوجا» پیش آمد، آسیب زیادی دید و تا روز آخر مورد بازسازی قرار نگرفت.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 01 خرداد ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir