سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

طرح «سینما کارت» برای رونق سینما در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود

«سینما کارت» چیه؟!

بانی فیلم آنلاین: طرح «سینما کارت» برای رونق سینما در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود و اگرچه قبلاً مشابه این کار انجام و با شکست روبه رو شد، اما این بار مسئولان و دست ‌اندرکاران سینما تأکید دارند که این طرح با موفقیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، پس از تصویب اجرای طرح «سینما کارت» در شورای صنفی نمایش مقرر شد، این کار در مرحله اول برای سازمان‌ ها و ارگان ‌ها اجرایی شود و بعد در صورت موفقیت ادامه یابد. این در حالی است که همچنان عده‌ای معتقدند اگر فیلم خوب اکران شود، «خودجوش» مردم به سینما می‌آیند.

محمد قاصد اشرفی: سینما کارت تضمین شده است
رئیس انجمن سینماداران کشور درباره این طرح معتقد است: طرح سینما کارت تضمین شده است و شکست نخواهد خورد. محمدقاصد اشرفی در توضیح انجام چنین طرحی بیان کرد: از آنجا که وضع سینماهای ما خوب نیست و سالن‌ها رونق آنچنانی ندارند تا نمایش فیلم‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد، طرح سینما کارت می‌تواند کمکی به این وضعیت باشد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم حقوق پرسنل و هزینه جاری سینما را از محل فروش بلیت تأمین کنیم، گفت: به همین دلیل نیاز است راهکارهای دیگری را تجربه کنیم و سالن ‌داران ارتباطی با مراکز و ارگان ‌ها داشته باشند تا به نحو شایسته‌ای مردم را به سینما بکشانند. او با بیان اینکه مسئولان فرهنگی که مسئولیت سینما را بر عهده دارند هم پیگیری‌های متعددی را از جمله افزایش بودجه در این راستا انجام می‌دهند، افزود: ریاست سازمان سینمایی توانسته با بانک‌ ها و وزارتخانه‌ ها و دستگاه‌ های مختلف صحبت کند تا سینما کارت تهیه شود و با تأمین بودجه از سوی وزارت ارشاد و بانک ‌ها اجرای آن عملیاتی شود. اشرفی ادامه داد: این کارت‌ ها که مبلغی در آنها برای کارمندان شارژ خواهد شد، تضمین شده است، چرا که با کمبود بودجه روبه رو نخواهد شد و صاحب هر کارت مجبور است برای استفاده از آن فقط به سینما برود، یعنی امکان استفاده از این شارژ در جای دیگری وجود ندارد. او با اشاره به اینکه چند سال قبل بحث تهیه کارت‌ های فرهنگی مطرح شد، اما به دلیل عدم تأمین بودجه صادر نشدند، اضافه کرد: برای سینما، کارت‌هایی که احتمالاً به زودی رونمایی می‌شود تهیه‌کنندگان و سینماداران تخفیف ‌های ویژه ‌ای را در نظر خواهند گرفت.

حبیب اسماعیلی: مسئولان بررسی کنند چرا طرح قبلی اجرا نشد؟

همچنین حبیب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش فیلم‌سازان «مولود رسانه»، درباره اینکه چنین طرحی در سال های گذشته اجرا شد ولی با موفقیت همراه نبود، گفت: در هر صورت مسئولان باید بررسی کنند که چرا طرح قبلی اجرا نشد و طرح جدید باید به گونه‌ای باشد که جزو سبد خانوار قرار گیرد. او ادامه داد: البته به نظر می‌رسد مشکل اساسی، نبود فیلم‌های خوب است، چرا که اکران نوروزی نشان داد اگر فیلم‌های خوبی نمایش داده شوند مردم از سینما استقبال می‌کنند.

او اضافه کرد: با این حال برای تشویق مردم به دیدن فیلم در سینماها و استفاده از اوقات فراغت، هر برنامه‌ای که اجرا شود می‌تواند کمک کننده باشد مخصوصاً اگر دولت این کار را آغاز کند.

رضا سعیدی پور: هر طرحی که باعث رونق سینما شود خوب است

مدیر سینما «آزادی» هم درباره طرح سینما کارت معتقد است: هر طرحی که باعث رونق سینما شود خوب است، اما مشکل همیشه در اجرای این طرح ‌هاست که باید برنامه ‌ریزی خوبی صورت گیرد. رضا سعیدی ‌پور گفت: خواهش من از مسئولان تصمیم‌ گیرنده این است که از سینمادار هم نظرخواهی کنند، چون موقعیت جغرافیایی و مخاطبان هر سینما متفاوت است، به ویژه سینما آزادی که با دیگر سینماها قابل مقایسه نیست. او در این باره توضیح داد: فیلم‌هایی هستند که در سینماهای دیگر کم می‌فروشند، اما در سینما آزادی با فروش خوبی مواجه می‌شود و برعکس، فیلم‌های دیگری هستند که در سینماهای دیگر فروش خوبی دارند اما ممکن است در این سینما آنگونه نباشند.

رضا سعیدی پور - مدیر سینما آزادی

سعیدی ‌پور در پایان با اشاره به اینکه در سینما آزادی طرح نیم بها بودن دو سانس، حدود دو سال است که به طور آزمایشی اجرا می‌شود، گفت: این کار با نظر صاحبان فیلم ‌ها انجام می‌شد و با توجه به نیم بها بودن بلیت‌ های سینما «سپیده» یا طرح مشابه دیگری که در سینما «فردوسی» اجرا می‌شود، خوش‌ سلیقگی مدیران سینما نشان داده شده است.

سینما کارت چیست؟

رئیس شورای صنفی نمایش درباره طرح «سینما کارت» به ایسنا گفت: این طرح با هماهنگی سازمان سینمایی و بانک ‌های عامل در حال پیگیری است و قرار بر این است که کارت ‌های هوشمندی برای سینما تعریف شود که درصدی از بهای این کارت توسط کسی که صاحب آن است پرداخت خواهد شد.

داوودی با اشاره به اینکه «سینما کارت» به دو شکل بی ‌نام و دارای مشخصات خواهد بود، بیان کرد: کارت ‌های بی ‌نام در اختیار سازمانها و دستگاه ‌های مختلف قرار می‌گیرد که به شکل ‌های مختلف از جمله هدیه در اختیار کارمندان قرار می‌دهند.

او درباره این کارت‌ ها افزود: درصدی از بهای این نوع سینما کارت ‌ها به عنوان سوبسید توسط بانک پرداخت می‌شود و درصدی از آن هم برعهده وزارت ارشاد است،‌ بقیه آن هم سهمی است که به سود دارنده کارت تمام خواهد شد. در واقع هر کسی که سینما کارت را در اختیار می‌گیرد حدود 60 درصد قیمت کل آن را پرداخت می‌کند ولی از 100 درصد قیمت آن بهره می‌برد. وی تأکید کرد: بانک‌های عامل تعهد کرده‌اند در حدود 300 سینمای کشور سیستم کارت ‌خوان خود را فعال کنند و به این ترتیب ارتباط کسانی که می‌خواهند به شکل دوره‌ای از سینما استفاده کنند به خوبی برقرار می‌شود و نیز مراتب و مناسباتی که ممکن است در خرید بلیت فیلم‌ها به وجود آید برطرف خواهد شد.

ابوالحسن داوودی - سایت انجمن سینماداران ایران

رئیس شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: سینما کارت در مرحله اول به سازمان‌ ها و دستگاه‌ هایی تعلق می‌گیرد که بخواهند به شکل هدیه در اختیار کارمندان خود قرار دهند، اما پس از آن در مرحله بعدی که سینما کارت جای خود را پیدا کرد، برای عموم مردم عرضه می‌شود و این کارت‌ ها همانند دیگر کارت‌های هوشمند از جمله مترو در مکان‌ های مشخصی صادر خواهند شد.

داوودی در پاسخ به اینکه بر این اساس در مرحله اول، سینما کارت به صورت رایگان در اختیار کسانی که از آن برخوردار می‌شوند، قرار می‌گیرد، گفت: این مسئله به سازمان یا نهاد ارائه‌ دهنده این کارت‌ ها بستگی دارد. او همچنین در پاسخ به اینکه آیا این طرح با توجه به اینکه پیش از این هم اجرا شده بود می‌تواند موفقیت ‌آمیز باشد، بیان کرد: شکل اجرای قبلی این طرح این گونه بود که سینما کارت به طور رایگان و برای یک سینمای خاص عرضه می‌شد و هیچ ‌گونه امتیازی برای صاحب کارت نداشت اما الان شرایط این ‌طور است که مردم می‌توانند با یک تخفیف 40 درصدی و در همه سینماها از این کارت‌ ها استفاده کنند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 07 اردیبهشت ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir