سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سيزده ميليارد فروش؛ آغازي اميدوار کننده براي اکران بهار

سكانس اول سينما در سال 93 به روايت گيشه

بانی فیلم آنلاین: گروه سينماي ايران - فروش خوب فيلم هاي اكران نوروزي بهار سينماي ايران در سال 93 را پر رونق كرد. وقتي به فروش خوب فيلم هاي اكران نوروزي اشاره مي كنيم بايد به اين نكته هم توجه كنيم كه بخش عمده اي از كاركرد گيشه مديون فروش بسيار خوب «معراجي ها» و «طبقه حساس» است. دو فيلمي كه اين روزها رقابت جالب توجهي با يكديگر دارند. «معراجي ها» در شهرستانها پيشتاز جدول گيشه است و «طبقه حساس» در تهران درصدر قرار گرفته است. بعد از اين دو فيلم، «چ» در رتبه سوم جدول گيشه قرار دارد. «چ» كه در ميان آثار اكران شده بيشترين هزينه توليد را داشته به عنوان اثري فاخر بهتر از بقيه آثار فاخر اين سالها فروخته است.

«خط ويژه» رتبه چهارم فروش را دارد. فيلمي كه در ايام جشنواره توانست سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را دريافت كند و كارشناسان برايش گيشه اي به مراتب پررونق تر را پيش بيني مي كردند. «با ديگران» را هم بايد فيلم شكست خورده اكران نوروزي دانست. در روزهاي اخير «زنگي جاي ديگريست» نيز به پرده سينماها آمده است. فيلمي كه كارگردانش از زمان اكران اين فيلم به شدت ناراضي است. مروري بر چند نكته در حاشيه و متن اكران اول بهار مي تواند به ارائه تصويري دقيق تر از گزارش گيشه سينماها در ابتداي سال 93 ياري برساند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

رشد چشمگير آمار گيشه نسبت به اکران نوروزي 92
فيلم هاي اکران نوروزي 93 در حالي به رقم 13 ميليارد فروش در تهران و شهرستانها دست يافته اند که سال گذشته در همين تاريخ فيلم هاي نوروز 7 ميليارد و 361 ميليون تومان فروخته بودند. «رسوايي» (مسعود ده نمکي)، «حوض نقاشي» (مازيار ميري)، «تهران 1500» (بهرام عظيمي)، «قاعده تصادف» (بهنام بهزادي)، «رژيم طلايي» (رضا سبحاني) فيلم هاي اکران نوروزي پارسال بودند. «رسوايي» به عنوان پرفروش فيلم سال گذشته تا تاريخ 7 ارديبهشت در تهران نزديک به دو ميليارد و در شهرستان حدود يک ميليارد و 900 ميليون فروخته بود. نکته جالب توجه نزديکي آمار فروش فيلم قبلي ده نمکي در تهران و شهرستان است. در حالي که در مورد «معراجي ها» گيشه تهران فيلم به اندازه شهرستان پررونق نيست. «حوض نقاشي» و «تهران 1500» ديگر فيلم هاي پرفروش اکران نوروزي پارسال بودند. جالب اينکه مجموع آمار فروش اين دو فيلم کمتر از فروش «طبقه حساس» که رتبه دوم اکران نوروزي امسال را در اختيار دارد، است.

سال گذشته مجموع فروش فيلم ها در تهران و شهرستان 41 ميليارد و 250 ميليون تومان شد که از اين رقم سهم اکران نوروزي 12 ميليارد و 765 ميليون تومان بود. در واقع بيش از يک چهارم گيشه کل سال 92 حاصل کارکرد فيلم هاي نوروزي بود. اگر اين روند امسال نيز ادامه يابد شايد بتوان انتظار گيشه اي بالاي 50 ميليارد تومان از فيلم هاي اکران سال 93 داشت.

بهار 13 ميليارد توماني سينماهاي کشور
چهار فيلم اکران نوروزي در حالي فروش 13 ميليارد توماني را تا به امروز پشت سر گذاشته اند که بنابر اعلام ارقام فروش فيلم ها، معراجي ها به کارگرداني مسعود ده نمکي با فروش نزديک به شش ميليارد تومان در رتبه نخست اين ليست قرار دارد.

همزمان با اعلام شدن اسامي اکران دوم فيلم هاي نوروزي مروري به آمار فروش چهار فيلم اکران نخست عيدانه سينماي ايران نشان از رشد اقتصادي سينماهاي کشور با آغاز سال 1393 دارد و اين در شرايطي است که هنوز به دليل به کف نرسيدن مجموع فروش فيلم هاي اکران نخست نوروزي، مي توان اميد داشت که اين آمار از عدد اعلام شده (13 ميليارد تومان) نيز فراتر رود.

معراجي ها، رکورددار فروش نوروزي
فيلم سينمايي معراجي ها ساخته مسعود ده نمکي در مدت 61 روز گذشته تا جمعه (پنجم ارديبهشت ماه) به فروش پنج ميليارد و 120 ميليون توماني رسيد. سهم گيشه اين اثر سينمايي در تهران با در اختيار داشتن 35 سينما، دو ميليارد تومان و در شهرستان با 50 سينما سه ميليارد و 120 ميليون تومان بوده است. اين در حالي است که جديدترين فيلم ده نمکي پنجشنبه و جمعه نسبتاً خوبي را در تهران سپري کرده و با فروش 43 ميليون توماني رو به رو شده است.

همه اينها در شرايطي اتفاق افتاده است که چند روز پيش معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با نيم بها کردن قيمت بليت اين فيلم به خاطر هفته گرامي داشت مقام زن، مخالفت کرد و شايد در صورت اجراي اين طرح فروش فيلم تا تاريخ اعلام شده از مرز شش ميليارد تومان نيز عبور مي کرد.

چهار ميليارد تومان براي طبقه حساس
فيلم سينمايي طبقه حساس به کارگرداني کمال تبريزي نيز تا شب گذشته (جمعه پنجم ارديبهشت ماه) با فروش 4 ميليارد و 400 ميليون توماني توسط مخاطبان رو به رو شده است. حبيب اسماعيلي مدير موسسه فيلمسازان مولود به عنوان پخش کننده اين اثر سينمايي به ايرنا گفت: اين فيلم در مدت 45 روز با در اختيار داشتن 30 سينما در تهران دو ميليارد و 500 ميليون تومان و در شهرستان با در اختيار داشتن 62 سينما يک ميليارد و 900 ميليون تومان به اين فروش رسيده است.

فروش دو ميلياردي سهم «چ» ابراهيم حاتمي کيا
فيلم سينمايي چ با شعار تازه ترين حرف ابراهيم حاتمي کيا در سينماي ايران، با در اختيار داشتن 55 سينما در کشور با فروش يک ميليارد و 820 ميليون توماني به مرز دو ميليارد تومان نزديک شده است. اين فيلم سينمايي طي مدت 40 روز از زمان اکران در تهران با در اختيار 30 سينما، يک ميليارد و 40 ميليون تومان و در شهرستان با در اختيار داشتن 25 سينما، 780 ميليون تومان خود را به سقف فروش بيش از دو ميليارد توماني نزديک مي کند. اين در حالي است که تازه ترين حرف ابراهيم حاتمي کيا آخر هفته خوبي را در تهران سپري کرده به طوري که اين فيلم در روز پنجشنبه (چهارم ارديبهشت ماه) 30 ميليون تومان و در روز جمعه (پنجم ارديبهشت ماه) 32 ميليون گيشه داشته است. فيلم سينمايي چ در سي و دومين جشنواره فيلم فجر موفق به دريافت پنج سيمرغ بلورين در بخش هاي مختلف شد.

خط ويژه و پيدا کردن مخاطبان خود
فيلم خط ويژه به کارگرداني مصطفي کيايي نيز که گويا به تازگي و بعد از فروکش کردن تب مخاطبان دو فيلم معراجي ها و طبقه حساس، آرام آرام مخاطبان خود را پيدا مي کند و استقبال از طي يک هفته اخير شيب صعودي به خود گرفته است، تا پايان روز جمعه (پنجم ارديبهشت ماه) در تهران يک ميليارد و 36 ميليون تومان و در شهرستان 380 ميليون تومان در گيشه فروش داشته است.

اين فيلم تاکنون به فروشي معادل يک و نيم ميليارد تومان دست يافته است و به نظر مي رسد با توجه به رشد فروش آن در روزهاي اخير به فيلم هاي پرفروش اکران نوروزي بدل شود. مجموع فروش اين چهار فيلم اکران نوروز تاکنون بيش از سيزده ميليارد تومان بوده است.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 05 اردیبهشت ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir