سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مالک سینما قدس: سینمادار اولین متضرر کم فروشی فیلم است

رضا نصیر نژاد: امیدواریم کمک های آقای ایوبی در حد مُسَکِن نباشد

بانی فیلم آنلاین: رضا نصیری نژاد مالک سینما قدس گفت: یک فیلم بی کیفیتی ساخته می شود که فیلمساز پولش را قبل از نمایش فیلم درآورده است. این فیلمساز دیگر دلش برای فروش فیلم نمی سوزد و تنها سینمادار ها هستند پولی از این فیلم نصیبش نمی شود.

«سینما قدس پرده ‌اش را پایین کشید» خبری که در تاریخ 18 دی ماه 92 یادآور پایان روزهای سخت یک سینما و آغاز روزهای سخت تر برای پرسنل بیکار یک سینما بود. سینما «قدس» در سال 1346 با نام «پولیدور» در ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر (عج) تهران تأسیس شد و جزو چند سینمای قدیمی است که در تهران فعال بود. اما دلایل زیادی باعث شد که سینما قدس تعطیل شود تا اینکه در اوایل اسفند ماه 92 بود که با اکران «معراجی ها» سینما قدس فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

سینما قدس تنها سینما از پنج سینمای سرگروه است که با سرمایه خصوصی اداره می شود. تسنیم گفتگویی با رضا نصیر نژاد یکی از مالکان سینما قدس داشت تا دلایل تعطیلی این سینما و بازگشایی دوباره آن را کنکاش کند. رضا نصیری نژاد در ابتدای صحبت های خود گفت: همه ما دنبال رفاه هستیم و از طرفی دیگر سینماهای ما این روزها نیاز مند دو چیز است یکی فیلم های خوب و دیگری امکانات رفاهی. سینما قدس در طول 48 سال گذشته هیچ تعمیرات اساسی نداشت. البته در دوره‌ مدیریت آقای شمقدری بنا شد با همکاری سینماشهر تعمیرات و تجهیز سینما قدس را انجام دهیم اما بعد از اینکه یک هزینه 10 میلیونی هم گرفتند و نقشه هایی را طراحی کردند به ما گفتند که بودجه برای تجهیز سینما نداریم.

نصیری نژاد با اشاره به موقعیت جغرافیایی سینما قدس اضافه کرد: این سینما به لحاظ جغرافیایی در یکی از بهترین نقطه های شهر تهران قرار دارد و از لحاظ دستیابی یکی از بهترین سینماهایی ست که می تواند مردم را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: تعطیلی یک سینما دلایل زیادی دارد یک دلیل که ممکن است یک سینما تعطیل شود اینکه مثلاً تهیه کننده ای پخش یک فیلم را به نهادی می دهد که نزدیک هشتاد تا سینما در تهران و شهرستانها دارد و این را ترجیح می‌دهد به  گروه سینمای قدس که 18 تا سالن سینما دارد. مالک سینما قدس با اشاره به اینکه هزینه ای که به صورت ماهیانه برای سینما قدس می شود به صورت میانگین نزدیک به 20 میلیون تومان است اضافه کرد: در این سینما فیلم هایی اکران شده که شبی دویست هزار تومان فروش داشته است که از این فروش نصف آن به سینمادار می رسد. که اگر در ماه نگاه کنیم تنها سه میلیون تومان برای یک چنین فیلمی خواهیم داشت تازه 14 درصد مالیات را هم حساب نکردم.

نصیری نژاد ادامه داد: ما این ضرر را می دهیم تا اینکه فیلمی مثل «کلاه قرمزی و بچه ننه» یک سود نود میلیونی برای سینما می آورد تا بتوانیم بدهی ها را صاف کنیم. امسال هم ما منتظر بودیم که فیلم «پل چوبی» فروش خوبی داشته باشد که انتظار ما بر‌آورده نکرد.

رضا نصیری نژاد با تأکید بر اینکه وجود برخوردهای سلیقه ای در بین مدیران سینمایی اضافه کرد: در زمان مدیریت سابق سینمایی از دفتر آقای سجادپور تماس می گرفتند که ما می خواهیم مثلاً از فیلم «فرزند چهارم» حمایت کنیم و یک هفته دیگر برای فروش این فیلم اکران کنید تا از این فیلم حمایت شود که برای حمایت از این فیلم های یک ریال هم به سینما دار تعلق نمی‌گرفت. وی تأکید کرد: برآیند همه این شرایط باعث شد که سینما قدس در سال 91 بدترین سال سینمایی را داشته باشد تا اینکه دی ماه 92 بود که سینما قدس تعطیل شد.

نصیری ‌نژاد گفت: در دو ماهی که سینما تعطیل بود پرسنل بیکار شدند و تا اینکه بعد از جشنواره امسال پیرو صحبت هایی که با سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شخص آقای مسچی داشتیم قول دادند که از سینما قدس حمایت کنند و برای شروع حمایتشان فیلم «معراجی ها» را برای این اکران در نظر گرفتند و فعلاً هم نزدیک 50 میلیون تومان برای تجهیز سالن سینما به سیستم دیجیتال از سوی سینماشهر تعلق گرفته است و  بنا شد که در اردیبهشت ماه 93 صندلی ها و کف سالن سینما را عوض کنند و در مراحل بعدی سرویس های بهداشتی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی را تجهیز کنند.

نصیری‌نژاد در مورد برخی از حواشی سینما که بر فروش فیلم تأثیر می گذارد گفت: ما برای فیلم «زندگی خصوصی» فروش خوبی داشتیم ولی این فیلم بعد از اینکه درگیر حاشیه شد. یک روز جمعه آمدند تبلیغ سر در سینما را کندند و بعد هم که حق تبلیغ فیلم را برداشتند. یا مثلاً فروش فیلم پل چوبی اوایل اکران خوب بود تا اینکه با پخش سی دی فیلم در بازار، فروش این فیلم هم کم شد و چنین چیزهایی که به فکر می کنیم ساده به نظر می رسند باعث شدند سینما قدس فلج شود.

مالک سینما قدس در مورد بهترین زمان اکران فیلم در سینما اظهار داشت: ما دو فصل خوب در سینماداریم یکی اکران نوروزی و دیگری اکران عید فطر و بدترین زمان هم برای دو هفته آخر اسفند است. البته کسی که فیلم خوب داشته باشد در زمان بد، فیلمش را اکران نمی کند. تبلیغات تلویزیون هم موثر است مثلاً یک زمانی فروش رمضان برای سالی که تلویزیون طرح «افطار تا سحر» را تبلیغ می کرد خیلی موثر بود و در آن سال ماه رمضان فروش خوبی را داشتیم.

وی ادامه داد: بهترین تبلیغ برای یک فیلم تبلیغ دهان به دهان است و اگر فیلمی خوب باشد فروش میلیاردی هم خواهد داشت. به نظر من فیلمنامه هایی که برای ساخت پروانه می گیرند باید خوب خوانده شوند و از زمان تولید فیلم به این فکر کنند که اکران این فیلم چطور خواهد بود. 60 درصد از فروش به کیفیت فیلم بستگی دارد و 40 درصد به کیفیت سالن های سینما بر می گردد. به نظر من باید یک کف فروش از هفته اول برای یک فیلم بگذارند تا اگر فیلم فروش نمی رود فیلمساز باشد که ضرر را متحمل شود تا مجبور شود برای ساخت فیلم های بعدی اش با مطالعه بیشتری فیلم بسازد.

وی در توضیح این نوع نگاه خود گفت: گاهی اوقات شما فیلمی را می بینید که پول خود را پیش از تولید از فلان سازمان و یا نهادی گرفته است و یا فیلمساز هزینه فیلم را پیش از اکران فیلم، از سرمایه گذاری اسپانسرهای فیلم گرفته است این فیلمساز دیگر دلش برای فروش فیلم نمی سوزد چون اگر آشغالترین فیلم هم ساخته باشد باز هم بخشی از پول خود را از فروش فیلم بدست می آورد تازه بعد از آن هم فیلم را به رسانه های دیگر می فروشد. اینجا تنها سینمادارها هستند که ضرر می کنند چون یک فیلم بی کیفیتی که در این فرآیند، فیلمساز پولش را درآورده است را باید شبی 200 هزار تومان بفروشد و پولی از این فیلم نصیبش نمی شود. نصیری نژاد در ادامه با اشاره به فیلم «فرزند چهارم» گفت: فیلم «فرزند چهارم» با حمایت یک سازمانی با هزینه میلیاردی ساخته می شود ولی کل فروش این فیلم در تهران به صد میلیون نرسید حالا سینمادار چه گناهی کرده است که باید ضرر ببیند.

مدیر سینما قدس با اشاره به مدیریت جدید سینمایی گفت: این طور که از صحبت های آقای ایوبی بر می آید صحبت های همه را می‌شنود و تصمیم دارد که کمک ‌هایی هم کند اما امیدواریم کمک هایی که می کنند به صورت یک مُسَکِن نباشد.

وی ادمه داد: دوره ای بود که سینما قدس پنج سال پر فروش ترین سرگروه ایران بود تا روزی که سینما آزادی در سال 86 باز شد و رتبه دوم را گرفتیم و حالا سینما قدس و عصرجدید تنها سینما های خصوصی هستیم که در بین پنج تا سرگروه رتبه آخر را داریم که سینما عصر جدید هم از سر گروهی سینما خارج شد.

نصیری نژاد اظهار داشت: سینما قدس اگر تعداد سالن های سینمایی را افزایش دهد و همان امکاناتی که در سینما آزادی وجود دارد را برای سینما قدس فراهم کنیم با توجه به اینکه از لحاظ مکان جغرافیایی جلوتر از سینما آزادی قرار دارد، قول خواهم داد فروش سینما قدس از سینما آزادی بیشتر خواهد بود.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 20 فروردین ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir