سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

مدیر سینما آزادی:

اکثر دفاتر پخش آرزو دارند فیلم‌هایشان در سینما آزادی اکران شوند

بانی فیلم آنلاین: مدیر سینما آزادی گفت: در مورد سینما آزادی باید بگویم که ما مشتری سینما داریم، ولی مشتری فیلم نداریم چون دوست دارد در سالنی خوب فیلم را نگاه کند و اصلاً برای تماشاچی دیدن فیلمی که به سفارش فلان سازمان ساخته شده است مهم نیست.

انجمن سینماداران ایران - سینما آزادی تهران

به گزارش تسنیم، پردیس سینمای آزادی با 5 سالن سینمایی خود به عنوان سینمای اول کشور در فروش  فیلم قرار دارد. مجموعه تجاری فرهنگی سینما آزادی با 120هزار نفر بازدید کننده در ماه پربازدیدترین سینمای کشور محسوب می‌شود.

سینما آزادی در تقاطع خیابان شهید بهشتی و خیابان خالد اسلامبولی در منطقه شش تهران قرار دارد. سینما شهر فرنگ قبل از انقلاب در سال 86 با طراحی بابک شکوفی در سیزده طبقه ساخته شد. تا یکی از الگوهای سالن‌های سینمایی باشد که تحت پوشش حوزه هنری است. با رضا سعیدی ‌پور مدیر سینما آزادی در مورد نقش و تأثیر امکانات رفاهی یک سالن سینما در فروش یک فیلم و اینکه چه شاخصه‌ هایی فروش فیلم را بهتر می‌کند صحبت کردیم.

رضا سعیدی ‌پور مدیر سینما آزادی در مورد نقش و تأثیر گذاری سینما آزادی گفت: از کل سینماهایی کشور، پنج پردیس سینمایی نزدیک به نیمی از فروش فیلم‌ های سینمایی را دارند و از بین این پنج پردیس، پردیس سینمای آزادی با فاصله خوبی از پردیس ‌های دیگر قرار دارد و سینمای آزادی معمولاً 10 درصد از فروش فیلم‌های سال را از آن خود کرده است به خاطر همین است که اکثر دفاتر پخش فیلم آرزو دارند که فیلم‌هایشان در سینما آزادی اکران شوند.

وی ادامه داد: با اینکه امسال سینما آزادی به خاطر حواشی که سال گذشته برای اکران برخی فیلم‌ها از سوی حوزه هنری اعلام شد نسبت به سال قبل فروش کمتری داشت ولی امسال هم فیلم ‌های خوبی مثل «حوض نقاشی» در سینما‌ آزادی اکران شد که فروش خوبی داشتند.

سعیدی پور در پاسخ به این سوال که آیا بهبود اوضاع رفاهی سالن‌ های سینما می‌تواند مردم را با سینماها آشتی دهد، اینگونه گفت: کیفیت نمایش خوب و امکانات رفاهی سالن های سینما فقط  بخشی از دلایل استقبال مردم از سینماها هست ولی آنچه باعث می شود سینماها شلوغ شوند این است که فیلم ها کیفیت مناسبی را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر کسی از سینماروهای ما قرار باشد فیلمی را انتخاب کنند به سراغ سینماهایی چون پردیس‌های سینمایی می‌روند که فیلم را باکیفیت بهتر و با امکانات رفاهی بهتری تماشا کنند ولی این مورد برای فیلم هایی که عامه‌ مردم می‌پسندند، صدق نمی‌کند. مثلاً فیلم ‌هایی مثل «طبقه حساس» و «معراجی ‌ها» وقتی در سینما اکران می‌شود مردم برای دیدن این فیلم‌ها به سراغ همه سینماها می‌روند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

مدیر سینما آزادی در پاسخ به این سوال که سینمادارها چه فیلم سینمایی را دوست دارند، گفت: فیلم خوب برای سینمادارها به این معنی است که فیلم فروش خوب و گیشه مناسب داشته باشد و این فیلم هر زمان اکران شود چراغ سالن های سینما روشن است. سینمادار با پولی که از فیلم خوب کسب کرده است صندلی‌ های خراب سالن های سینما را تعمیر کند و یا کیفیت نمایش فیلم را با پول فیلمی که گیشه خوبی داشته است، ارتقا دهد.

سعیدی پور اضافه کرد: به نظر من بیش از 80 درصد مشکلات فروش کم سینماها به نبودن فیلم خوب مربوط می‌شود وقتی فیلم خوب نداریم فروش محدود به کسانی می‌شود که سینما رو هستند و پردیس‌ های سینمایی مثل سینما آزادی را انتخاب می‌کنند. اما وقتی فیلم خوب اکران شود مردم جلوی همه سینماها صف می‌بندند و چراغ سینما‌ها روشن می‌شود.

مدیر سینما آزادی اشاره کرد: در مورد سینما آزادی باید بگویم که ما مشتری سینما داریم ولی مشتری فیلم نداریم. تماشاچی که به سینما آزادی می آید اول مشتری محل سینما است. چون دوست دارد در سالنی خوب فیلم را نگاه کند و اصلاً برای تماشاچی دیدن فیلمی که به سفارش فلان سازمان ساخته شده است مهم نیست.

وی ادامه داد: شما اگر به سینماها در جنوبی ‌ترین نقطه تهران یا دور افتاده‌ترین نقطه ایران نگاه کنید مردم برای دیدن فیلم‌ هایی چون «معراجی ‌ها» و «طبقه حساس» یا فیلم‌هایی مثل «کلاه قرمزی و بچه ننه» برای دیدن خود فیلم‌ها می‌آیند؛ با اینکه سالن‌ های سینما شرایط خوب رفاهی هم ندارند.

مدیر پردیس سینمای آزادی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نهادی سینمادار را مجبور کند که فیلمی علیرغم اینکه فروش‌ کمی دارد همچنان در سالن سینما اکران شود اینگونه پاسخ داد: ما پنج سر گروه داریم که از طریق این پنج سرگروه فیلم وارد چرخه اکران می‌شود و از بین سرگروه‌ ها هم تنها یک سینمای قدس است که به عنوان بخش خصوصی سرگروه است و می‌تواند خودش فیلم را انتخاب کند. البته سینما قدس هم با حمایت دولت و اینکه فیلم معراجی ها را برای اکران به آن دادند توانست سر پا بایستد و سینمای سرگروه عصرجدید هم که برای بخش خصوصی بود به جای آن سینمای فرهنگ سرگروه شد. پس الان چهار سینمای سرگروه به نوعی دولتی هستند. مثلاً نهادی که خودش فیلم را ساخته است خودش سینمای سرگروه را دارد طبیعتاً سینماهای سرگروه از فیلم‌های خود حمایت می‌کنند و فیلم های خودشان را اکران کنند. من می‌گویم بخش خصوصی اگر بیاید فیلم های خوب و باکیفیت را تولید کند و آن ‌را در اختیار سینماهای بخش خصوصی بدهد، این بخش هم می‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

سعیدی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی وضعیت سینما آزادی در سال 93 گفت: سینما آزادی برای سال 93 قطعاً اکران های خیلی خوبی را خواهد داشت و فکر می کنم سال 93 سال خوبی برای سینمادارها خواهد بود چون فیلم‌هایی که در جشنواره دیدیم خوب بودند و همچنین فیلم ‌هایی که هنوز اکران نشده‌ اند و در حال تولید هستند مثل «شهر موش ها» که در حال تولید است نیز فروش خوبی را خواهد داشت و فکر می‌کنم «شهر موش ها» می‌تواند دو ماه از اکران سینماهای کشور را پر کند دوماه سال 93 را همین فیلم ‌های اکران نوروزی نمایش داده می‌شوند. پس ما برای هشت ماه دیگر سینما‌ها برای فیلم‌های دیگر جشنواره برنامه ‌ریزی می‌کنیم که من در کل برای این فیلم ‌ها تضمین گیشه‌ خوبی می‌بینم.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 19 فروردین ماه 1393

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir