سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

دلایل شرکت نکردن انجمن سینماداران در مجامع عمومی خانه ‌سینما

منافع انجمن سینماداران ایران در خانه سینما در دوره های قبل دیده نشده است

بانی فیلم آنلاین: مجمع عمومی خانه سینما شب گذشته (20 اسفند) با حضور نمایندگان تمام صنوف برگزار شد و فقط صنف انجمن سینماداران بود که در مجمع عمومی شرکت نکرد. هرچند شرکت نکردن این صنف در مجمع عمومی پیش از این نیز سابقه داشته است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

محمدقاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با ایلنا؛ با اشاره به دلایل شرکت نکردن نمایندگان انجمن سینماداران در مجمع عمومی خانه سینما گفت: ما خود را عضو خانه سینما می‌دانیم و سالهای سال است که به عنوان یک عضو اصلی در خانه سینما حضور داریم اما متأسفانه به منافع سینماداران توجه جدی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنف سینماداران مهمترین بخش اجرایی صنعت سینما را برعهده دارد، گفت: بیش از 50 درصد امور اجرایی سینما برعهده سینماداران است اما هرگز در خانه سینما به این اصل توجه نشده و به جز دوره‌ مدیریت رضا میرکریمی که به منافع سینماداران توجه شد و ما نیز فعالانه حضور داشتیم، در دوره‌ های بعد توجه زیادی به صنف سینماداران نشد.

اشرفی، سینماداران را قدیمی ‌ترین صنف حوزه سینما دانست و افزود: بیش از 65 سال است که سینماداران در بحث نمایش و پخش فیلم‌های سینمای ایران حضور دارند و جزء اولین صنف ‌های مستقل هستند که در بخش سینما فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از مسائلی که در سالهای قبل به وجود آمد و منجر به تشکیل بعضی صنوف دیگر و حتی خانه سینما شماره 2 شد، ما تصمیم گرفتیم که وارد دعواهای صنفی نشویم و به حاشیه ‌ها دامن نزنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه بین انجمن سینماداران و اعضای خانه سینما و صنوف، مناسبات و روابط خوبی وجود دارد، گفت: حتی زمانی که در جلسه با ایوبی پیشنهاد شد که ما در مجامع عمومی شرکت کنیم و ایشان نیز به این امر بسیار اظهار تمایل داشت، ما مطرح کردیم که بهتر است ما وارد دعواهای حزبی و صنفی نشویم و فارغ از این مسائل به اصل سینما توجه کنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه همه صنوف و فعالان حوزه سینما با هم همگن نیستند و نمی‌توانند همزمان در خانه سینما حضور داشته باشند، گفت: بعضی صنوف مانند تهیه‌کنندگان سینما و سینماداران عنوان صنوف کارفرما مطرح می‌شوند و نمی‌توان این صنوف را درکنار سایر صنوف در خانه سینما قرار داد. همانگونه که در شغل‌ های دیگر نیز که از دو بخش کارگری و کارفرمایی برخوردار هستند، صنوف کارفرما از صنوف کارگران جدا هستند.

وی با اشاره به اینکه ما برای همه صنوف خانه سینما احترام خاصی قائل هستیم، گفت: حقیقت این است که ما در دوره‌ های گذشته در مجامع عمومی شرکت می‌کردیم اما هیچگاه به منافع خود نرسیدیم. زیرا ما نیز مانند دیگران فقط یک رأی داشتیم. درحالی که 50 درصد منافع سینما در دست سالن ‌داران است.

اشرفی ادامه داد: در دوره‌ های گذشته حتی برای تهیه‌کنندگان سینما و کارگردانان در هیات مدیره و مجمع، کرسی ثابتی درنظر گرفته شده و برای ما این کرسی در نظر گرفته نشده است هر چند بعدها ما به این قضیه معترض شدیم و این کرسی ثابت حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش کلان سیاستگذاری ‌های سینما تاکنون توجه جدی به سالن‌های سینما نشده؛ گفت: متأسفانه حمایت ‌ها از سینما به همه بخش ‌های سینما می‌رسد و به امور دیگری این حمایت ‌ها سوق داده می‌شود اما به سالن‌ داران و حتی بازسازی سالن‌ ها توجه زیادی نمی‌شود.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 18 اسفند ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir