سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

فروش 3.4 میلیارد دلاری سینماهای چین در سال 2013

اضافه شدن 5077 سالن به سینماهای چین

بانی فیلم آنلاین: میزان فروش سینماهای چین در سال 2013 با جهش 27 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 3.6 میلیارد دلار رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کل مطبوعات، نشر، رادیو، فیلم و تلویزیون چین، فروش سینماهای این کشور در سال گذشته میلادی با رشد 27 درصدی نسبت به فروش 2.8 میلیارد دلاری در سال 2013 به رقم رکوردشکن 3.4 میلیارد دلار ارتقاء یافت.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

میزان فروش محصولات داخلی سینمایی چین نیز در سال 2013 به دو میلیارد دلار رسید که حاکی از افزایش قابل توجه 54.3 درصدی نسبت به آمار مشابه در سال 2012 است که یکی از علل این افزایش ناگهانی را می‌توان در اضافه شدن 5077 سالن سینما در چین دانست که مجموع سالن‌ های سینمای این کشور را به 18200 سالن رساند.

همچنین تعداد فیلم‌های ساخته شده داخلی سینمای چین در سال 2013 به 638 رسید، در حالی که در سال 2012 تعداد 745 فیلم چینی در سینماهای این کشور اکران شدند و 45 فیلم نیز در سال گذشته میلادی در بازارهای جهانی عرضه شد که در مجموع فروش 173 میلیون دلاری را به ارمغان آوردند.

فیلم «سفر به غرب» ساخته «استفن چو» که در تعطیلات پایان سال چینی اکران شد با فروش 203 میلیون دلاری پرفروش ‌ترین فیلم سال سینمای چین نام گرفت و پس از آن فیلم‌ های «بسیار جوان» (117 میلیون دلار)، «ظهور اژدهای دریایی» (98 میلیون دلار) و «خیاط خصوصی» (95 میلیون دلار) موفق‌ترین محصولات داخلی سینمای چین در گیشه بودند.

در میان فیلم‌های هالیوودی نیز عنوان موفق‌ترین ‌ها در سینماهای چین مربوط به «مرد آهنی 3» (123 میلیون دلار) است که با وجود داشتن شخصیت ‌های چینی و چند صحنه در چین نتوانست به طور رسمی به عنوان محصول مشترک سینمای چین و هالیوود شناخته شود.

دومین فیلم پرفروش هالیوودی سینمای چین در سال 2013، «حاشیه آرام» ساخته «دل تورو» بود که فروش 114 میلیون دلاری را ثبت کرد که حتی از فروش آمریکای شمالی این فیلم پیشی گرفت.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 04 اسفند ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir