سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئيس انجمن سينماداران ایران:

بايد به سينماداران براي اکران سال آينده تسليت گفت!

بانی فیلم آنلاین: کيفيت فيلم‌هاي نمايش داده شده در جشنواره فيلم فجر نگراني‌ هاي جدي را در بين علاقمندان سينما به خصوص سينماداران ايجاد کرده است.

محمدقاصد اشرفي رئيس انجمن سينماداران در گفتگو با ايلنا، با اشاره به وضعيت فيلم‌ها در سي و دومين دوره جشنواره فيلم فجر گفت: کيفيت فيلم‌هاي امسال بسيار نا ‌اميدکننده بود. مخاطباني که براي اولين بار به تماشاي يک فيلم مي‌رفتند از آن استقبال خوبي مي‌کردند اما بعد از پايان فيلم به دليل ضعف فيلم در نوبت دوم نمايش از فيلم ‌ها استقبال نمي‌شد.

وي با اشاره به اينکه انتظار مخاطبان از فيلم‌هاي سينمايي برآورده نشده است، گفت: متأسفانه آثار کارگردان‌هاي قديمي و به ‌نام سينماي ايران ضعيف و نااميدکننده بود، و در هر سالني که فيلم هاي آنان اکران مي‌شد نارضايتي مخاطبان مشهود بود.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

رئيس انجمن سينماداران تأکيد کرد: کيفيت اين فيلم‌ ها يک اکران نگران کننده را به دنبال خواهد داشت و بايد از امروز به سينماداران براي وضعيت بد اکران و کيفيت بد فيلم‌ها در سال آينده تسليت گفت. وي ادامه داد: بايد براي اکران سال آينده فکر جدي کرد و حتي بايد فيلم‌ هاي جديدي ساخت. زيرا 95 درصد فيلم‌هايي که امسال در جشنواره فيلم فجر بودند؛ قابليت جذب مخاطب و اکران را ندارند و فروش خوبي کسب نمي‌کنند. اشرفي ادامه داد: همين امروز نيز وضعيت مالي سال نهايي سينمايي بسيار خراب است و اگر اين وضعيت با اکران اين فيلم‌ ها در سال 93 ادامه پيدا کند ما با يک بحران جدي مواجه مي‌شويم و سالنهاي بسياري را از دست خواهيم داد.

رئيس انجمن سينماداران با انتقاد از نمايش زياد فيلم‌ ها در سي و دومين جشنواره فيلم فجر گفت: متأسفانه در زمان تصميم‌ گيري براي تعداد نمايش فيلم ‌ها در جشنواره فيلم فجر در تهران و شهرستانها از نمايندگان سينماداران دعوت نشده بود و همين امر موجب شد که تصميمات غير کار‌شناسي گرفته شود و اين تصميمات باعث شد تا با نمايش زياد فيلم‌ هاي جشنواره فيلم فجر در شهرستانها به نوعي اکران فيلم در شهرستانها نابود شود.

اشرفي ادامه داد: تعداد مخاطبان سينما و کساني که سينما مي‌روند در شهرستانها بسيار کمتر از تهران است و يک تعداد مشخص است. لذا زماني که در جشنواره فيلم فجر در تعداد نوبت‌هاي زياد فيلم‌ها به نمايش درمي‌آيند، مخاطبان از اين فيلم‌ها استقبال مي‌کنند اما ديگر در زمان اکران فيلم کسي نيست که به سينما برود. وي ادامه داد: متأسفانه مديران جشنواره فيلم فجر؛ سينماداران را در تصميم گيري‌هاي خود راه ندادند و مشورت نگرفتند و افرادي درباره اکران تصميم‌گيري کردند که فقط به کليت سينما توجه داشتند و از جزئيات آن اطلاعي نداشتند.

رئيس انجمن سينماداران با اشاره به لزوم حمايت جدي دولت از سالن‌هاي سينمايي گفت: جشنواره فيلم فجر و نمايش فيلم‌ها در سالن‌ هاي سينمايي سودي براي سالن ‌دار نداشت. زيرا براساس توافق فقط 50 درصد ميزان فروش به سينمادار مي‌رسيد؛ اين امر در حالي است که هنوز در استانها مشخص نشده چند درصد از فروش به سينمادار مي‌رسد و نحوه‌ محاسبه‌ اي مشخص نيست. وي ادامه داد: با توجه به تغيير دولت؛ اميدي در دل مردم زنده شده بود که فيلم هاي خوبي را ببينند اما زماني که به تماشاي فيلم‌ها مي‌نشستند اين اميد و شادابي جاي خودش را به نااميدي مي‌داد.

رئيس انجمن سينماداران با اشاره به لزوم توجه و دقت جدي در اکران بندي سالن هاي سينمايي در سال آينده گفت: خوشبختانه آئين‌نامه شوراي صنفي آماده شده و نمايندگان نيز معرفي شده‌اند بايد نمايندگان صنوف نيز معرفي شوند و سريعتر جلسات شوراي صنفي نمايش برگزار شود.

منبع خبر: خبرگزاری ایلنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 28 بهمن ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir