سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

سینماهای آمریکا در سالی که گذشت حدود 1.36 میلیارد نفر مخاطب داشته است

رکورد فروش 10.9 میلیارد دلاری سینمای آمریکا در سال 2013

فروش سالانه سینمای آمریکا در سال 2013 با عبور از حجم فروش سال گذشته میلادی رکورد جدیدی را ثبت کرد. به گزارش ایسنا، در فاصله اندک باقیمانده تا پایان سال 2013، تخمین ‌ها حاکی از آن است که میزان فروش سینماهای آمریکای شمالی در سال جاری توانسته با گذر از مرز فروش 10.8 میلیارد دلاری سال گذشته و به لطف تورم سالانه، رونق فیلم‌های سه‌ بعدی و همچنین چند فیلم پرفروش با ثبت رکورد جدیدی به فروشی بالغ بر 10.9 میلیارد دلار دست یابد.

سایت انجمن سینماداران ایران

براساس گزارش ‌ها، سینماهای آمریکا در سالی که گذشت حدود 1.36 میلیارد نفر مخاطب داشته است که با آمار سال 2012 تقریباً مشابه است.

«مرد آهنی 3» محصول استودیو «مارول» با فروش 409 میلیون دلاری پرفروش ‌ترین فیلم سال در سینماهای آمریکا بود و پس از آن قسمت دوم فیلم «بازی بقا» با فروش 391 میلیون دلار، انیمیشن «من نفرت ‌انگیز 2» با 367 میلیون دلار، «مرد پولادین» با فروش 291 میلیون دلار و «دانشگاه هیولا» با 268 میلیون دلار پرفروش‌ترین‌ های سینماهای آمریکا در سال 2013 بودند.

در حال حاضر نیز انیمیشن «یخ‌ زده» محصول جدید کمپانی دیسنی و «هابیت: نابودی اژدها» تاکنون به ترتیب 248 و 190 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروخته ‌اند. سه فیلم «رنجر تنها»، «R.I.P.D» و «47 رونین» نیز به عنوان بزرگترین شکست ‌های تجاری هالیوود در سال 2013 می باشند.

از دیگر فیلم‌های که امسال فروشی دور از انتظار در سینماهای آمریکا ثبت کردند می‌توان به فیلم‌های «پس از زمین»، «سقوط کاخ سفید»، «هانسل و گرتل» و «اسمورف ‌ها 2» اشاره کرد. با این وجود تعداد فیلم ‌های پرفروش و موفق بر فیلم‌های ناموفق سال 2013 غلبه داشته است.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 20 دی ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir