سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

محمد قاصد اشرفی:

هشدار؛ همه‌ سینماهای کشور در معرض خطر تعطیلی قرار دارند

بانی فیلم آنلاین: رئیس انجمن سینماداران کشور با بیان اینکه مسأله تعطیلی سینما «قدس» را در وزارت ارشاد مطرح کرده است‌، گفت: این مشکل فقط مختص سینما «قدس» نیست و همه سینماهای کشور در معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

محمد قاصد اشرفی در گفتگویی با ایسنا درباره نامه مالکان سینما «قدس» مبنی بر تعطیلی این سینما پس از پایان اکران فیلم «جیب ‌بر خیابان جنوبی» بیان کرد: چندین سال است که می‌گوییم سینماها وضعیت اسفناکی دارند، اما واقعیت امر این است که هیچ کدام از ارگان ‌ها و دستگاه ‌ها به وضعیت سالن ‌های کشور توجهی ندارند. او با اشاره به اینکه تمام سینماهای کشور در معرض تعطیلی قرار دارند، گفت: با توجه به اینکه فیلم‌های سینمایی روز به روز بی‌ کیفیت ‌تر و نازل ‌تر می‌شوند، مردم از سینماها رویگردان شده‌اند و حاضر نیستند وقت و هزینه صرف کنند تا این فیلم‌ها را ببینند؛ به همین دلیل این مساله مهم یکی از دلایلی است که باعث شده 90 درصد سینماهای کشور با سالن ‌های خالی به حیات خود ادامه دهند.

اشرفی ادامه داد: سینماها تحت فشارهای مختلفی از سوی شهرداری و اداره مالیات هستند و هرچه در این ‌باره پیگیری کردیم تا همکاری بیشتری با سینماداران صورت گیرد کسی به حرف ما توجهی نکرد بنابراین چاره‌ ای نداریم جز اینکه در خاموشی و سکوت، مرگ سالن ‌های سینما را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه این اواخر تعداد بیشتری از سالن‌ های سینما در معرض مصادره بانک‌ ها قرار گرفته‌اند، افزود: این در حالی است که مسئولان به طور مداوم از کمبود سالن‌ های سینما صحبت می‌کنند، اما از طرف دیگر سالن‌ های موجود در حال تعطیل شدن هستند.
او با بیان اینکه زمانی بود که در انجمن سینماداران گفته می‌شد سینما «قدس» چنان جایگاهی دارد که اگر حتی اخبار هم در آن پخش شود مخاطبان خود را خواهد داشت، گفت: اما امروز به جایی رسیده‌ ایم که سینمایی با قدمتی بیش از 50 سال در میدان ولیعصر به ضرردهی رسیده است و به دلیل قادر نبودن در تأمین هزینه‌ های خود مجبور به تعطیلی است.

اشرفی همچنین اضافه کرد: به طور شفاهی مسأله این سینما را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردم و قرار شده با مالک سینما جلسه ‌ای داشته باشند تا مشکلات را بررسی کنند. امیدوارم کمکی برای حل مشکل این سینما و نیز دیگر سینماهای کشور انجام شود.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 15 دی ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir