سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

ادامه اعتراض به اظهارات مدیر سینمایی حوزه هنری

شورای صنفی چهار ضلع تهیه کنندگان، پخش کنندگان، سینماداران، کارگردان و ناظر ارشاد را دارد

محمد قاصد اشرفی؛ رئیس انجمن سینماداران درباره مناظره شب گذشته برنامه «هفت» به سینماپرس گفت: شخصا به عقاید سینماگرانی که درباره تغییر مکان شورای صنفی نمایش اظهار نظر می کنند اعتقادی ندارم، اگر منصفانه از وضعیت سینما تحلیل داشته باشیم به این موضوع می رسیم که تنها نام بزرگ سینما را یدک می کشیم، روزنامه بانی فیلم روز دوشنبه هفته اخیر به بحث درباره تغییر مکان شورای صنفی پرداخت که نشان داد باید به حال سینما گریست،این اظهار نظر ها درباره تغییر مکان از اساس اشتباه است.

مدیر سینما ماندانا ادامه داد: شورای صنفی چهار ضلع تهیه کنندگان و پخش کنندگان، سینماداران، کارگردان و ناظر ارشاد داردکه ناظر دخالتی در تصمیم شورا ندارد، حاکمیت اگر شاهد این باشد که تصمیمی خلاف آیین نامه صورت گرفته، جلوی آن تخلف را می گیرد، به نظرم کارگردان هم در شورای صنفی نقشی ندارد و کارگردان بعد از فیلمبرداری فیلم را به تهیه کننده واگذار می کند.

اشرفی افزود: مناظره شب گذشته هیچ دستاوردی نداشت و هر دو سینماگر دارای دیدگاه جناحی هستند. علی رغم احترام به علم الهدی، بیشتر فرمایشات وی واهی بود. وی گفت که سینماداران نقشی ندارند، در حالی که ما یک صنف مستقل هستیم که به هیچ جناحی هم وابسته نیست، اگر در شورای صنفی ما حس کنیم که نقش نداریم، ترجیح می دهیم که اصلا حضور نداشته باشیم، چگونه ممکن  است که یک فرد مثل ضیا هاشمی در شورای صنفی می تواند تنها تصمیم بگیرد؟ این دوستان می توانستند که دیدگاه خود را کارشناسانه بیان کنند و برای مردم جزییات را تشریح کنند، این مناظره تشویش اذهان عمومی را در پی داشت.

این سینمادار ادامه داد:جلسات دوشنبه شوارای صنفی ادامه دارد و از کارگردانان هم مسعود اطیابی حضور دارد، اگر این شورا به خانه سینما برود قرار است چه اتفاقی برای آن بیافتد؟مشکل ما نداشتن فیلم و مخاطب است و مشکل ما که شورای صنفی نیست! دستاوردهای شورای صنفی در این سه سال مشهود است، شورای صنفی دخل و تصرفی در قراردادها ندارد و مانند دبیرخانه عمل می کند و این شورا اگر صلاح بداند پیشنهادی می دهد که همه به تعامل بین سینمادار و تهیه کننده بستگی دارد.

وی درباره شورای عالی صنفی گفت: در آیین نامه یک شورای عالی داوری پیش بینی شده است و زمانی می تواند ورود کند که در جلسات و قراردادها اتفاقات ناگواری بیافتد و ارجاع داده خواهد شد به شورای عالی داوری که در این سه سال موردی نداشتیم.

اشرفی در پاسخ به اینکه اگر شورای صنفی به خانه سینما انتقال داده شود، واکنش انجمن سینماداران چه خواهد بود، گفت: همواره باید شورای صنفی ترکیبی از تهیه کنندگان و سینماداران باشد،اگر جلسات در خانه سینما برگزار شود، قرار است فیلمبرداران یا مدیران تولید اظهار نظر کنند؟ شورای صنفی به هیچ صنفی به غیر از چهار ضلع مرتبط نیست.خانه سینما در این زمینه دستاوردی نخواهد داشت و اتفاق خوبی زمان خانه سینما هم رخ نداد.

منبع خبر: سینماپرس
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 10 آذر ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir