سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس انجمن سینماداران ایران: کمبود پوزیتیو داریم

با تجهیز سینماها به سیستم دیجیتال وضعیت نمایش سامان می یابد

بانی فیلم آنلاین: رئیس انجمن سینماداران گفت: در حال رایزنی با سازمان سینمایی و شرکت ‌های وارد کننده هستیم تا بتوانیم سینماها را به بهترین سیستم نمایش دیجیتال مجهز کنیم.

محمدقاصد اشرفی در گفتگویی با ایسنا درباره تجهیز سینماها به سیستم نمایش دیجیتال، بیان کرد: سه چهار شرکت هستند که سیستم نمایش دیجیتال را وارد کرده‌اند و یا در این حوزه فعالیت می‌کنند بنابراین ما در حال بررسی هر یک از سیستم ‌های وارد شده توسط این شرکت ‌ها هستیم تا بتوانیم بهترین و کارآمدترین آنها را برای نصب در سینماها انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: ما در جلسه کارگروهی که با آقای ایوبی داشتیم، موضوع را به بحث گذاشتیم و با استقبال ایشان مواجه شد. همچنین جلسه دیگری با صاحبان استودیوها داشتیم چرا که آنها نیز در تبدیل فرمت نمایش به دیجیتال دخیل هستند.

رئیس انجمن سینماداران با تأکید بر اینکه نصب سیستم نمایش دیجیتال در سینماها اجتناب ‌ناپذیر است، خاطر نشان کرد: هم انجمن سینماداران و هم مسئولین فرهنگی همه اتفاق نظر دارند که به دلیل کمبود پوزیتیو باید هر چه سریعتر سینماها را به سیستم نمایش دیجیتال مجهز کنیم اما در هر صورت این کار به سرمایه ‌گذاری نیاز دارد که به تنهایی از عهده انجمن سینماداران برنمی‌آید.
اشرفی در پاسخ به پرسشی درباره زمان تبدیل سینماها به این سیستم نمایشی اظهار کرد: ابتدا باید بررسی‌ های ما درباره سیستم‌ های مختلف تکمیل شود و مسئولین فرهنگی هم در این باره به یک اجماع برسند. اما در کل پیشنهاد ما این است که در اولین مرحله سینماهایی به سیستم نمایش دیجیتال مجهز شوند که ضعیف‌ تر هستند و ممکن است به دلیل فروش کمشان، دفاتر پخش خیلی سخت به آنها کپی فیلم بدهد که سینماهای شهرستان نیز از جمله این سینماها هستند.

وی با اشاره به نظر مثبت حجت‌ اله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) نسبت به این اقدام گفت: سازمان سینمایی و آقای ایوبی فعلاً نظرشان با ما همسو است و موافق این سرمایه ‌گذاری زیرساختی و درست هستند. در هر صورت اگر بتوان این کار بزرگ را هرچه زودتر انجام داد، سینماها می‌توانند در جشنواره‌ های مختلف و در طول سال بهتر مورد استفاده قرار گیرند. رئیس انجمن سینماداران در پاسخ پرسشی درباره نحوه تأمین هزینه‌ های تجهیز سینماها به سیستم دیجیتال بیان کرد: پیشنهاد ما این است که این هزینه از سوی سازمان سینمایی تقبل شده و سیستم نمایش دیجیتال به صورت رایگان در اختیار سینماداران قرار گیرد چون هر سینما قبلاً هزینه کرده و آپارات خریده است و امروز مجبور است به دلایل مختلف از جمله کمبود پوزیتیو، سیستم نمایشی ‌اش را تغییر دهد.

محمدقاصد اشرفی در پایان این گفتگو تأکید کرد: هدف انجمن سینماداران خدمت به کلیت سینماست. معتقدیم با تجهیز سینما به سیستم دیجیتال، وضعیت نمایش کمی ساماندهی خواهد شد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 28 آبان ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir