سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس سینماداران: مدیران جدید به کیفیت فیلم‌ها توجه ویژه کنند

وضعیت سالن‌ های سینما نگران‌ کننده است

بانی فیلم آنلاین: رئیس انجمن سینماداران وضعیت استقبال مخاطب در نیمه دوم سال را نگران کننده دانست و از مسئولان جدید درخواست کرد که به جای توجه به تعداد فیلم‌ های تولیدی به کیفیت آنها توجه کند.

محمد قاصد اشرفی در گفتگویی با ایسنا، درباره وضعیت استقبال مخاطب از سالن‌های سینما در نیمه دوم سال اظهار کرد: وضعیت سالن ‌های سینما در حال حاضر نگران‌ کننده است، ما در نیمه دوم سال تنها یکی دو فیلم داریم که شاید بتوانند قدری مخاطب را جذب کنند، البته خیلی هم نمی‌توان به پرمخاطب‌ بودن آنها امیدوار بود.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

وی ادامه داد: هر فیلمی که فکر می‌شد با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند در نیمه اول سال اکران شد و الان طبق هر سال دیگر در نیمه دوم با مشکل مواجهیم. اشرفی با تأکید بر اینکه تنها راهکار حل مشکل نیمه دوم سال سالن ‌های سینما توجه بیشتر به کیفیت فیلم‌ هاست، گفت: متأسفانه از بین 70‌، 80 فیلمی که در سال ساخته می‌شود، تنها 5 یا 6 فیلم هستند که می‌توانند اقتصاد سالن ‌های سینما را پوشش دهند. باعث تأسف است که بگوییم اکثر فیلم‌هایی که در طول سال اکران می‌شوند، باعث ضرر سینماداران هستند چرا که مخاطب سینمارو را به دلیل نداشتن جذابیت و پیام به سینما رفتن ترغیب نمی‌کند.

رئیس انجمن سینماداران افزود: ما در نیمه دوم هر سال با این مشکل مواجهیم اگر بخواهیم برنامه ‌ریزی دقیقی در این زمینه کنیم باید کمی سطح و کیفیت فیلم‌ها را بالاتر بیاوریم. فیلم ‌ها حداقل بتوانند مسائل روز و مورد اهمیت مردم را به تصویر بکشند تا مخاطب به صورت حداقلی با آن ارتباط برقرار کند.

وی همچنین میدان دادن به کارگردانان صاحب نام و با تجربه را یکی دیگر از راه‌ های کاهش مشکل کم مخاطب بودن سینماها دانست و گفت: در سال‌های گذشته بخشی از کارگردانان خوب و خوش نام از سینما دور شده‌اند. در سال‌های قبل می‌بینیم که مخاطب به دلیل خوش نام بودن کارگردانان بعضی از فیلم‌ ها جذب سالن‌ های سینما می‌شد و در واقع کیفیت فیلم در درجه دوم قرار می‌گرفت.

اشرفی در عین حال خاطر نشان کرد: باید توجه کرد که این سخن من به معنای نادیده گرفتن جوانان و پتانسیل‌ های آنان نیست اما اینکه بخواهیم سینما را از کارگردانان به نام و خوشنام خالی کنیم و امید به بهبود وضعیت داشته باشیم کاری بیهوده است.

رئیس انجمن سینماداران در پایان این گفتگو با تأکید بر اینکه مدیران جدید سینما باید به کیفیت فیلم‌ها توجه دو چندانی کنند بیان کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ ریزی دقیقی برای یک سال سینمای ایران داشته باشیم، باید فیلم‌ها حداقل از استاندارد متوسط کیفی برخوردار باشند. من از مسئولین جدید سازمان سینمایی تقاضا دارم که به جای توجه به تعداد فیلم ‌های تولیدی در یک سال به کیفیت فیلم‌ها توجه کنند، چرا که همین فیلم‌ های زیاد و بی‌ کیفیت تولید شده باعث روی گردانی مخاطب از سینمای ایران است.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 02 آبان ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir