سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

ارزيابي سينماداران از فروش فيلمهاي پاييزي

شروع متوسط گيشه فصل خزان سال 92

بانی فیلم آنلاین: گروه سينماي ايران - اکران پاييزي سينماها در يک هفته اي که از آغاز اين فصل مي گذرد، نه خيلي اميدوارکننده بود و نه خيلي نااميد کننده. مي توان گفت گيشه پاييزي سينما کارکردي متوسط را در آغاز کار، تجربه کرده است.

پرفروش ترين فيلم هاي روي پرده همچنان آثار اکران تابستان هستند که نمايش عمومي شان در فصل پاييز نيز ادامه يافته است. وضعيت فروش فيلم هاي پاييزي هم متوسط است. فيلم تازه اکران شده «دربند» در 4 روز موفق شد به نزديک 80 ميليون تومان فروش در تهران دست يابد. فيلم برنده سيمرغ بلورين بهترين کارگرداني از سي و يکمين جشنواره فيلم فجر که در رقابت با «گذشته» فرهادي در نهايت به اسکار معرفي نشد دارد، اثري هشدار دهنده و اجتماعي است.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

«کلاس هنرپيشگي» ساخته عليرضا داوودنژاد ديگر فيلم روي پرده سينماهاي تهران، هنوز نتوانسته مخاطب خود را بيابد. «بهخاطر پونه» هم که توسط هاتف عليمرداني کارگرداني شده از بقيه فيلم هاي اکران پاييز وضعيت بهتري دارد. «پل چوبي» هم با احتساب فروش شهرستان از مرز يک ميليارد تومان گذشت. فيلم مهدي کرمپور در تهران فروش قابلقبولي داشته است.

روز به روز به تعداد مخاطبان «دربند» و «به خاطر پونه» اضافه مي شود

محمد قاصد اشرفي ـ مدير سينما ماندانا ـ در اين خصوص در گفتگو با «باني فيلم» يادآور شد: اکران تابستان که همچنان ادامه دارد و تنها «به خاطر پونه» و «دربند» اکران پاييز شدند. اين دو فيلم هم روز به روز به تدريج به تعداد مخاطبانشان افزوده مي شود. فکر مي کنم با توجه به رونق سينماها در فصل تابستان مخاطبان دلگرم شدند و به سينما مي آيند.

تصویر منتخب از سینما ماندانا - واقع در تهران

وي افزود: اميدوارم با توجه به شرايط فصل پاييز از گيشه متوسطي برخوردار باشيم.خوشبختانه هرچند که فيلم هيس دخترها فرياد نمي زنند، از اکران تابستان مانده، اما همچنان فروش بسيار خوبي دارد.

به رونق اكران پاييزي اميدواريم

رضا سعيدي پور ـ مدير سينما آزادي ـ ضمن بيان اين مطلب که قاعدتاً اکران پاييز به خوبي اکران بهار و تابستان نخواهد بود، به باني فيلم گفت: اميدوارم با اضافه شدن فيلم خارجي «ميراث چيني» با بازي جکي جان که قرار است از یک الی دو هفته ديگر در سينما آزادي به صورت سه بعدي اکران شود وضعيت گيشه مان نسبتاً بهتر گردد. اين فيلم در یک تک سانس و در سالن اصلي 500 نفره اکران خواهد شد و با توجه به اينکه آخرين فيلم جکي جان هم است و از نظر موضوعي هم داستان خوبي دارد، به نظرم مي توان به فروشش اميدوار بود.

وي در ادامه خاطرنشان ساخت: از روز يکشنبه (7 مهر) با شرکت ايده آل سينما توافق کرديم که اين فيلم را از دو هفته ديگر در سينما اکران کنيم و از همين الان هم در حال آماده سازي کارهاي تبليغات محيطي اش در سينما آزادي هستيم. همچنين خبر اکران اين فيلم را روي سايتمان گذاشته ايم.

سعيدي پور افزود: دربند در سه روز اول اکران گيشه نسبتاً خوبي داشته. از «کلاس هنرپيشگي» نه تنها در سينما آزادي بلکه در تمام سينماها آن طور که بايد و شايد استقبال نشد، اما نکته خوشايند اين است که فيلم هيس دخترها فرياد نمي زنند با اينکه اکران تابستان است ولي همچنان گيشه خوبي دارد.

فکر نمي کنم تعويض هاي اکران پاييز جوابگوي سينماها باشد

خسرو مصلحتي ـ مدير سينما پارس ـ ضمن بيان اين مطلب که اکران پاييز نداشته به باني فيلم گفت: من از عيد فطر که اکران را با هيس دخترها فرياد نمي زنند و دهليز شروع کردم تنها يک تعويض داشتم که آن هم پل چوبي به جاي دهليز بود. از اکران پاييز خبري ندارم، اما فکر مي کنم فقط يک فيلم به خاطر پونه از فروش خوبي برخوردار بوده.

ما فيلم هيس دخترها فرياد نمي زنند و پل چوبي را سه شنبه ها بالاي يك ميليون و چهارصد تا يك ميليون و پانصد هزار تومان مي فروشيم و در روزهاي عادي حدود يك ميليون تومان. به نظرم تا به الان اين فيلم ها فروش موفقي داشتند و بيشتر سينماها سعي کردند اين فيلم ها را نگه دارند چون فروشش خوب بوده، اما فکر مي کنم تعويض هايي که شده، به غير از «پل چوبي»، جوابگوي سينماها باشد.

گيشه پر رونقي نداريم

امير قطبي ـ مشاور اکران مدير سينما ايران ـ در اين باره در گفتگو با باني فيلم خاطرنشان ساخت: ما با فيلم هيس دخترها فرياد نمي زنند، دهليز، پل چوبي و جابجا وارد پاييز شديم. اين فيلم ها فروش طبيعي خودشان را داشتند تا رسيدند به اول مهر. مثل هر سال هم در اين زمان، يعني 15 روز اول پاييز به دليل بازگشايي مدارس و... افت شديد مخاطب داريم.

وي افزود: در سينما ايران هم مثل باقي سينماها گيشه پر رونقي نداريم. به نظرم تا 14 آبان (محرم) اتفاق خاصي در گيشه سينماها نخواهد افتادمگر اينکه فيلم کودک رخوت موجود را از بين ببرد و مردم به خاطر بچه ها به سينما بيايند.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین | ساناز قنبري
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 06 مهر ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir