سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس انجمن سینماداران: موفقیت یا شکست طرح اکران فیلمها در ماه رمضان

محمد قاصد اشرفی در گفتگو با ایسنا مطرح کرد

بانی فیلم آنلاین: رئیس انجمن سینماداران کشور معتقد است: اگر نمایش فیلم‌های جدید در یک هفته آخر ماه مبارک رمضان اتفاق نمی‌افتاد، طرح ویژه اکران رمضان شکست می‌خورد.

محمد قاصد اشرفی در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از اجرای طرح اکران ویژه ماه رمضان، مطرح کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم اجرای چنین طرح ویژه‌ای به فیلم خوب و تبلیغات بستگی دارد که اگر این دو با هم وجود داشته باشند با توجه به اوقات فراغت مردم و نمایش فیلم‌ها در ساعات پایانی شب تا اذان صبح، از فیلم‌ها استقبال خوبی صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: تا یک هفته پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به دلیل نبود فیلم خوب، پیش‌بینی می‌کردیم که طرح ویژه ماه مبارک رمضان با استقبال چندانی مواجه نشود و با توجه به اینکه امکان نمایش فیلم‌های جدید در این مدت فراهم نشد، پیش‌بینی ما درست از آب در آمد.

اشرفی افزود: اما همین که فیلم‌های جدید در هفته آخر ماه رمضان اکران شده‌اند، شاهد استقبال خوب مردم از فیلم‌ها بودیم به طوری که هر سه فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»،«دهلیز» و «جابه جا» با استقبال مردم رو به رو شدند. وی در عین حال گفت: البته تبلیغات هم به شکلی بود که فیلم‌ها را به مخاطبان خود معرفی کند و به همین ترتیب سینماها از نظر فروش در وضعیت خوبی قرار گرفتند.

او با ابراز امیدواری از اینکه با پایان ماه رمضان که تعطیلات تابستانی همچنان ادامه دارد، استقبال مردم از فیلم‌ها هم ادامه داشته باشد،‌ اظهار کرد: اگر طرح ویژه ماه مبارک رمضان به همان شکل ابتدایی ادامه پیدا می‌کرد طرح شکست خورده بود چون فیلمی نبود که نمایش داده شود. این در حالی است که طرح فروش نیم بهاء فقط در تعدادی از سینماها اجرا می‌شد که البته همین ناهماهنگی در اجرای کامل طرح در موفق نبودن آن تأثیر دارد چون باعث سردرگمی مردم می‌شد.

اشرفی درباره اجرای این طرح در آینده و مقایسه آن با سال‌های گذشته گفت: اگر بخواهیم برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم باید از سه چهار ماه مانده به ماه رمضان هماهنگی ‌های لازم را با تمام عوامل موثر و دخیل در اکران همانند وزارت ارشاد‌، سالن‌های سینما‌، صاحبان فیلم‌ها و نیروی انتظامی انجام بدهیم.

او با تأکید بر اینکه ما به کمک دولت نیازمندیم خاطرنشان کرد: یکی از معضلات موجود این است که فیلم‌ها توسط دولت ساخته می‌شوند و بخش خصوصی فعالیت چندانی ندارد و به این ترتیب نمی‌تواند به بدنه سینما کمک کند. این در حالی است که اگر بخش خصوصی بیشتر حضور داشته باشد به دلیل اینکه حداقل دغدغه برگشت سرمایه خود را دارد از سوژه و بازیگرانی استفاده می‌کند تا مردم بیشتر به سینماها جذب شوند.

اشرفی در پایان گفت: در این سی سال اینکه تمام کمک ‌ها و سوبسیدها به بخش تولید در سینما ارائه شده باعث شده است که سالن‌های سینما کم کم تعطیل شوند، چون توانایی پرداخت هزینه‌ های خود را ندارند بنابراین اگر قرار است کمکی انجام شود باید به موضوع اکران پرداخته شود.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 26 مرداد ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir