سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

محمد متوسلاني: سالن‌ هاي سينما در معرض تعطيلي است

تا پايان سال بعيد نيست نيمي از سالن‌ ها تعطيل شوند

محمد متوسلاني با اشاره به مشکلات امروز سينما از دولت جديد خواست معضلات را به شکل ريشه ‌اي حل کند.

متوسلاني درباره علت کم کاري خود در سال هاي اخير گفت: تا روشن شدن وضعيت سينما نمي توانم دست به کاري بزنم. امروز شرايط هنر مبهم است و توليد و فروش و… اوضاع نا به ساماني دارد، به نحوي که من فکر مي کنم تا پايان سال بعيد نيست نيمي از سالن‌ ها تعطيل شوند، چون شايد از پس هزينه آب و برق و گاز و… هم به سختي بر بيايند. امروز ?? درصد سالن هاي سينما به صاحبان فيلم بدهکاري دارند.

انجمن سینماداران ایران - محمد متوسلانی

وي در ادامه افزود: هميشه براي بهبود وضعيت سينما وعده هايي داده شده، اما هيچگاه محقق نشده است. امروز چند نفر از افراد حرفه اي سينما در داخل کشور مشغول به کار هستند؟ آن تهيه کنندگان مجربي که مشغول به کار هستند يا از سرمايه ديگران استفاده مي‌کنند يا از کمک نهادهايي بهره مند شده اند. به نظرم آن گروهي که خودشان دست به سرمايه گذاري مي زنند از اوضاع اقتصادي سينما بي خبر هستند. ممکن است چشم دوخته باشند به فيلم هاي پرفروشي مثل «رسوايي» يا «حوض نقاشي»، اما بايد دانست که با يک گل بهار نمي شود. امروز خيلي از فيلم ها اصلاً در شهرستان به نمايش در نمي آيند و برخي ديگر در تهران هم بيش از دو، سه هفته روي پرده باقي نمي مانند.

متوسلاني درباره چشم انداز دولت يازدهم در عرصه هاي فرهنگي گفت: من هم اميدوارم در دولت جديد اوضاع بهتر شود، اما بايد به موفقيت هاي بنيادي و ريشه اي فکر کرد، نه اينکه سينما را به طور مقطعي درمان کنيم يا براي آن به دنبال مسکن هاي زودگذر باشيم. من معتقدم درآمد سينما تنها بايد از طريق مخاطب و گيشه جذب شود و تنها در اين صورت است که مي توان گفت صاحب يک سينماي سرپا هستيم. اصل فيلمسازي به معناي ساخت اثري مطابق با اصول استاندارد است که توانايي جذب مخاطب هم داشته باشد و صرفاً به يک تصوير متحرک نمي توان عنوان فيلم سينمايي بخشيد.

اين بازيگر سينما گفت: غير از «گناهکاران» که هنوز اکران عمومي نشده، در فيلم سينمايي «لاله» هم يک نقش مهم اما کوتاه دارم. نکته قابل توجه درباره اين فيلم اين است که بازيگران آن ايراني هستند، اما به زبان انگليسي صحبت مي کنند و اين موضوع براي من تعجب آور است، روز اول به ما گفتند عوامل اصل فيلم از خارج از کشور به ايران مي آيند تا يک اثر بين المللي توليد شود. اتفاقاً آقاي نيک نژاد هم به ايران آمد، اما غير از ايشان عوامل ديگر از جمله بازيگران از افراد داخل کشور انتخاب شدند و به همين دليل زبان انگليسي آن هنوز براي من توجيه پذير نيست.

محمد متوسلاني بازيگر و کارگردان قديمي سينماست و «هر چي تو بخواي» آخرين تجربه فيلمسازي او به شمار مي آيد.

منبع خبر: بانی فیلم آنلاین
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 3 تیر ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir