سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

شروع خوب فيلم فرهادي در 2 روز اول اكران؛ «گذشته» گيشه تابستان را داغ كرد

«گذشته» دو روز، 76 ميليون

فيلم «گذشته» از روز چهارشنبه در حالي روي پرده سينما‌هاي تهران آمد كه هنوز تبليغات شهري و پخش تيزرهاي تلويزيوني‌اش آغاز نشده است. با اين همه گذشته در 2 روز اول اكرانش بسيار خوب فروخت. فروشي كه از اكران نوروز تاكنون تكرار نشده بود و پس از مدت‌ ها، با اكران «گذشته» رونق به سينماها بازگشت. البته در اين مدت فيلم «چه خوبه كه برگشتي» هم گيشه خوبي داشته ولي اينكه فيلمي با زمان طولاني (2 ساعت و 10 دقيقه)، به زبان فرانسوي و با زيرنويس بتواند به چنين فروشي دست يابد در نوع خود بي‌نظير محسوب مي‌شود.

انجمن سینماداران ایران - نمایی از فیلم گذشته اصغر فرهادی

«گذشته» در حال حاضر 12 سالن در اختيار دارد و با بيشتر شدن سالن‌ هايش و آغاز تبليغات شهري و پخش تيزرهاي تلويزيوني فروش فيلم تازه فرهادي بالاتر هم خواهد رفت. «گذشته» در حالي در ايران اكران شده كه نمايش عمومي ‌اش در چند كشور ديگر نيز آغاز شده است. پس از اسكار «جدايي نادر از سيمين» اين اولين فيلمي است كه از فرهادي به نمايش درمي‌آيد و حالا خيلي ‌ها كنجكاو ديدن تازه‌ ترين اثر اين كارگردان هستند. 

فروش «گذشته» بهتر هم خواهد شد

علي سرتيپي ـ پخش كننده فيلم «گذشته» ـ استقبال مردم از اين فيلم را به خصوص در پرديس ها رضايت بخش دانست و خاطر نشان ساخت: ما روز پنجشنبه در هر 10 سينما نزديك به 2 ميليون تومان فروختيم و اين آمار از نظر فروش در روز دوم اكران فوق العاده بوده است. شخصاً در روز اول و دوم اكران بارها با مردم اين فيلم را ديدم و فكر مي كنم با توجه به رضايتي كه مردم از فيلم داشتند، قطعاً آوازه اش دهان به دهان مي چرخد و استقبال از آن طي روزهاي آينده بهتر خواهد شد. 

مديرعامل فيلميران در ادامه افزود: متأسفانه تا به امروز تبليغات تلويزيوني و محيطي درباره «گذشته» نداشتيم و اميدوارم كه طي هفته آتي تبليغات كاملي در اين خصوص داشته باشيم. فعلاً فقط از طريق روزنامه هاي سينمايي، سايت ها و تبليغات دهان به دهان مردم از اكران اين فيلم باخبر مي شوند. 

بدون تبليغات «گذشته» فوق ‌العاده فروخته

رضا سعيدي پور ـ مدير سينما آزادي ـ فروش فيلم «گذشته» را در دو روز اول اكران فوق العاده خواند و به «باني فيلم» گفت: روز اول اكران اين فيلم در سينما آزادي ما نه آنونس داشتيم، نه تيزر و نه حتي سر در سينما، توانستيم اين فيلم را معرفي كنيم. فقط در سايت سينما آزادي، فيلم را به مشتركين خودمان كه به سايت مراجعه مي كردند معرفي كرديم، اما با اين وجود توانستيم روز اول حدود 8.400.000 تومان بليت بفروشيم و اين براي شروع خيلي خوب بود. اصلاً اين فروش در روز اول اكران يك فيلم در سينما آزادي يك ركورد محسوب مي‌شود. روز دوم اكران (پنجشنبه) هم 2 سانس فوق العاده براي اين فيلم رفتيم،  كه در هر دو آنها سالن كاملاً پر بود و با اين حساب فروش پنجشنبه ما 14.340.000 تومان شد كه در نوع خودش براي روز دوم بي ‌نظير است.

انجمن سینماداران ایران - سینما آزادی تهران

سعيدي پور ادامه داد: همانطور كه مي دانيد اين فيلم به زبان اصلي است. به عبارت ديگر سابقه نداشته در كشورمان فيلمي به زبان اصلي و با زيرنويس اكران و چنين استقبالي از آن شود. فكر مي كنم در قسمت مركز تا شمال تهران استقبال خوبي از اين فيلم شود و تبليغات دهان به دهان مردم باعث مي‌شود كه فروش فيلم بالاتر رود. متأسفانه در سطح شهر هنوز يك بيلبورد تبليغاتي براي فيلم «گذشته» نصب نشده و همين تعداد تماشاگري هم كه تا به امروز به سينما آزادي آمدند تماشاگران ثابت ما هستند كه معمولاً اخبار اين سينما را از طريق سايت پيگيري مي‌كنند. 

وي افزود: با توجه به سوژه اين فيلم، فيلمبرداري خوب آقاي كلاري، فيلمنامه، بازيگران خوب و كارگرداني به مراتب بهتر آقاي فرهادي كه جوايز بين المللي زيادي هم براي اين فيلم گرفتند، معتقدم كه اگر درباره اين فيلم تبليغ شود مخاطبان استقبال فوق العاده اي از آن به عمل مي آورند چون «گذشته» فيلمي كاملاً استاندارد است و حتي مي تواند كمكي براي فيلم هاي ايراني هم باشد. يعني در حال حاضر اگر مردم براي فيلم «گذشته» به سينما آزادي مي آيند از اكران فيلم هاي ديگر (از طريق استند، تيزر، آنونس و...) در باقي سالن ها مطلع مي شوند و همين باعث مي‌شود انتخاب بعدي شان فيلم هاي ديگر باشد. 

سعيدي پور در خاتمه افزود: اميدوارم اين فيلم آخرين فيلمي نباشد كه به اين شكل در سينماهاي ايران اكران مي‌شود يعني مسئولان محترم سينمايي ما برنامه ريزي كنند، حداقل هر دو ماه يكبار يكي از فيلم هاي خوب دنيا را به صورت زيرنويس يا دوبله براي ما بفرستند كه بتوانيم آنها را كنار فيلم هاي ايراني (حداقل در سانس هاي فوق العاده شب) در سينماها نمايش دهيم چون اينگونه فيلم ها مي تواند كمك بسيار خوبي براي كارگردانان و تهيه‌كنندگان فيلم هاي ايراني باشد. 

«گذشته» به خاطر اسم فرهادي مي‌فروشد

امير قطبي ـ مدير پرديس «شكوفه» ـ ‌نيز در اين خصوص به «باني فيلم» گفت: به هر حال به دليل اسم آقاي فرهادي اين فيلم فروش خوبي مي‌كند. در حال حاضر «گذشته» در 12 سينما اكران شده و اگر در 25 سينما هم اكران مي‌شد 80 درصد فروشش در همين 12 سينمايي بود. به عبارت ديگر به اعتقاد من اين فيلم در سينماهاي معمولي فروش چنداني نمي‌تواند داشته باشد و در همين 12 سينماست كه مي‌تواند فروش عمده را داشته باشد. مخاطب فيلم‌هاي فرهادي معمولاً كساني هستند كه فيلم را براساس كارگردان و نوع كارش انتخاب و بليت رزرو مي‌كنند. كساني نيستند كه جمعيتي بروند و براي تفريح و بدون فكر قبلي فيلمي را ببينند. بنابراين سينماهايي اين فيلم را خوب مي‌فروشند كه در قسمت بالايي شهر قرار دارند چون فيلم به زبان فرانسوي و زيرنويس ‌دار است. تجربه نشان داده كه در ايران زيرنويس براي مخاطب عام چندان جا نيفتاده و در عمل در پرده نمايش موفق نيست چون مخاطب تا مي‌آيد زيرنويس را بخواند، تصوير را از دست مي‌دهد و... اينگونه فيلم‌ها قطعاً مي‌تواند در سينما آزادي، فرهنگ و پرديس‌ها جواب دهد، اما در سينماهاي عادي فكر نمي‌كنم فروش چشمگيري داشته باشد. هر چند طي اين چند روزي كه از اكرانش مي‌‌گذرد پرديس شكوفه فروش خوبي داشته، اما همين ميزان فروش در مقايسه با فروش در سينماهايي كه گفتم قابل مقايسه نيست. 

قطبي خاطر نشان ساخت: فكر مي‌كنم در روزهاي آينده فروش اين فيلم به مراتب بالاتر رود. چون هنوز هيچ تبليغ محيطي و تلويزيوني در اين باره نشده. صد در صد اين فيلم‌ طي هفته‌هاي آتي بين مردم جا مي‌افتد. وي افزود: يك زمان مي‌گفتند فيلم ده‌نمكي چه موقعي اكران مي‌شود كه سينماها را نجات دهد، اما در حال حاضر طوري شده كه مي‌گويند چه زمان فيلم‌هاي فيلميران اكران مي‌شود كه سينماها را نجات دهد. چون پخش ‌كننده 90 درصد فيلم ‌هاي پرفروش ايران، فيلميران است و همه منتظر فيلم‌هايي مثل «پل چوبي»، «هيس دخترها فرياد نمي‌زنند»، «دهليز» و... هستند كه پخش‌كننده ‌اش فيلميران است. در نهايت اميدوارم كه اين فيلم‌ها بتواند سينماي ايران را از ورشكستگي نجات دهد و همچنين فيلم «گذشته» در سالن‌ هاي بيشتري (به خصوص در پايين شهر) به اكران عمومي برسد. 

فيلم بايد دوبله مي‌شد

مدير سينما آفريقا يکي از دلايل استقبال مردم از فيلم گذشته را عنوان اصغر فرهادي دانست. محمدرضا صابري که از صبح روز چهارشنبه 29 خرداد ميزبان فيلم گذشته اصغر فرهادي در سينما آفريقا بوده است. به مهر گفت: ما به عنوان سينماي سرگروه با استقبال خوبي براي تماشاي گذشته روبه رو بوديم و گرچه فيلم تبليغات زيادي ندارد ولي طي چند روز آينده قطعاً با مخاطبان بيشتري رو به‌ رو مي‌شويم و معتقدم اطلاع رساني از طريق مطبوعات و خود مردم صورت مي‌گيرد.

وي افزود: اما اگر گذشته دوبله مي‌شد قطعا ارتباط بهتري با مردم برقرار مي کرد. در هر صورت عنوان اصغر فرهادي به عنوان يک فيلمساز جهاني که جايزه اسکار هم در پرونده خود دارد يکي از دلايلي است که به فروش فيلم کمک مي‌کند.

صابري با اشاره به زمان فيلم عنوان کرد: فيلم بيش از 2 ساعت زمان دارد و اين براي مخاطب ايراني غير متعارف است. اما اين موضوع باعث نمي‌شود که مخاطب سالن سينما را ترک کند و تا پايان فيلم را دنبال نکند. فيلم سينمايي گذشته ساخته اصغر فرهادي در جشنواره کن جايزه بهترين بازيگر زن را دريافت کرد. اين درام رمانتيک که زندگي مردي ايراني و زني فرانسوي را در مرکز توجه خود قرار داده است با بازي برنيس بژو بازيگر آرژانتيني-فرانسوي، طاهر رحيم بازيگر فرانسوي الجزايري و علي مصفا بازيگر و کارگردان ايراني ساخته شده است. اين فيلم از 29 خرداد در 11 سينماي تهران همزمان با 2 هزار سينما در دنيا اکران شده است.

 «گذشته» دو روز، 76 ميليون

فروش فيلم «گذشته» اصغر فرهادي در دو روز اخير در سينماهاي تهران به 76 ميليون تومان رسيد. علي سرتيپي در گفتگو با ايسنا، با اعلام اين مطلب گفت: خوشبختانه با وجود اينکه هنوز تبليغ خاصي نداشته‌ايم، فروش فيلم خوب بوده است؛ به طوري که شب گذشته (پنج‌شنبه 30 خرداد) 51 ميليون تومان فروخته‌ايم. سرتيپي با تقدير از رئيس سازمان سينمايي گفت: آقاي شمقدري مقدمات سريع اکران فيلم را همزمان با ديگر کشورها به وجود آورد که اين جاي قدرداني دارد.

منبع خبر: باني ‌فيلم آنلاين | نویسنده: ‌ساناز قنبري
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 2 تیر ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir