سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

اغلب فيلم ‌هايي كه در اكران دوم به نمايش در آمده‌اند وضعيت خوبي در گيشه ندارند

شكست اکران دوم بهار سال 1392

مخاطبان پرو پاقرص فیلم های پرده سینما در هفته های اخیر قطعاً کاهش چشمگیر تماشاگر را با اکران فیلم های جدید حس کرده اند. فیلم هایی که در سکوت خبری کامل و با فرمت ویدویی ساخته شده و در اکران دوم بهار که به اذعان کارشناسان زمان اکران خوبیست به نمایش در آمده اند.

اما بحث اصلی اینجاست که چرا بعد از گیشه پررونق نوروز سینما  این روزها  در اکران دوم بهار که اکران موفقی هم باید باشد در رکود به سر می برد؟ مشکل از فیلم های اکران شده و محتوای آنهاست یا  شرایط اجتماعی این روزها به گونه ای پیش می رود که سینما از اولویت تفریحات مردم خارج شده؟ اگر بخواهیم جریان انتخابات را برای افت مخاطب در سینما بهانه کنیم بد نیست به اکران دوم بهار در سال 88 نگاه کنیم... که چگونه فیلم درباره اِلی... ساخته  اصغر فرهادی در کوران انتخابات تنها یک شب پنجاه میلیون تومان گیشه داشت. به نظر می رسد نباید فضای اجتماعی موجود را بر افت و خیز گیشه فیلم ها دلیل بدانیم. چراکه فیلم خوب در هر شرایطی گیشه خود را خواهد داشت. کما اینکه برف روی کاج ها و تلفن همراه گیشه خوبی دارند.

هادی منبتی: فیلم های شانه تخم مرغی را اکران نمی کنیم

مدیرعامل موسسه تصویر شهر و مدیر پردیس سینمایی ملت از نحوه اکران فیلمها توسط شورای صنفی نمایش ابراز نارضایتی کرد و گفت: پردیس سینمای ملت پاسخگوی صاحبان این نوع فیلم ها نیست و جایی هم برای نمایش این فیلم ها ندارد.

منبتی  در همین زمینه به خبرنگار بانی فیلم توضیح داد: با تمام شدن مهلت اکران فیلم های حوض نقاشی و رسوایی کماکان شاهدیم که این فیلم ها با استقبال مخاطب مواجه است. همچنین فیلمهای تهران 1500 و ملکه هم در سینماها تماشاگر خوبی دارند.

او افزود: اما فیلم هایی نظیر «زن مرد زندگی» این اواخر در سینماها نمایش داده می شود که اصلاً معلوم نیست چه زمانی ساخته شدند. ما سالن هایمان را به استناد حکم شورای صنفی در اختیار این فیلم ها قرار می دهیم اما به هیچ وجه مخاطب به دیدن این فیلم در سالن نیامد. این فیلم به لحاظ ساختاری فیلم مناسب نمایش در سالن سینما نیست. شاید در ساعتی اگر از تلویزیون پخش شود مخاطب را بتواند سرگرم کند اما این فیلم جاذبه جذب مخاطب برای سینما را ندارد.

منبتی گفت: سینماهای موسسه تصویر  شهر در سطح شهر پراکنده  است اما متأسفانه شاهدیم که این فیلم در هیچ سالنی مورد اقبال واقع نشد. در حال حاضر ما با هجمه  صدور مجوز فیلم هایی از شورای صنفی نمایش مواجه هستیم که بیشتر ویدیویی گرفته شده. اما باید بگویم که پردیس سینمایی ملت پاسخگوی صاحبان این نوع فیلم ها نیست و جایی برای نمایششان ندارد. چراکه به هیچ وجه این فیلم ها قابلیت جذب مخاطب را در خود ندارند. وقتی فیلمی برای نمایش در سالنها به ما ارائه می شود اگر فیلم را در جشنواره دیده باشیم که هیچ. اما اگر فیلم را در جشنواره ندیده باشیم با ارائه تیزر فیلم، به چند وچون محتوای فیلم پی می بریم. لذا با دیدن تیزر این فیلم ها از محتویات ساختار آن با خبر و اعلام می کنیم که این فیلم ها را نمی توانیم اکران کنیم.

مدیر پردیس سینمایی ملت در خصوص اینکه چرا در حال حاضر فیلم های با کیفیت بالا به اکران عمومی در نمی آید گفت: معمولاً اکران اول و دوم بهار مناسب ترین زمان برای نمایش فیلم هاست. به عبارتی دیگر فعلاً زمان مناسب برای اکران فیلم هاست. اما به اعتقاد من و آنچه که من در جشنواره فیلم فجر دیدم سینمای ایران سال 92 بسیار فقیر است. چراکه اغلب فیلم هایی که سال گذشته برای سینمای ایران ساخته شده قابلیت جذب مخاطب را ندارد. مضاف براینکه وقتی در گل اکران که همان اکران نوروز است سه فیلم پرفروش همزمان با هم اکران می شود کاملاً طبیعی است که دست سینما برای فصل بعد خالی می ماند. متأسفم که باید بگویم سینما در سال جاری با رکود مواجه است.

محمدقاصد اشرفی: تاوان ساخت فیلم های فاخر را سالن های سینما می پردازند

رئیس انجمن سینماداران معتقد است: تجربه سال های گذشته ثابت کرده که اکران دوم بهار اکران موفقی است و بعد از نوروز فیلم ها همچنان با استقبال مخاطب مواجه می شود.

محمد قاصد اشرفی در همین زمینه به خبرنگار بانی فیلم توضیح داد: به عقیده من شرایط اجتماعی موجود و فضای انتخاباتی باعث شده همه منتظرند نتیجه انتخابات را بدانند که چه می شود لذا به این دلیل است که گیشه سینماها با افت مواجه شده. همچنین دليل ديگر را مي‌توان اين دانست كه فصل امتحان دانش آموزان هم شروع مي‌شود.

او ادامه داد: یکسری فیلم ها در حال حاضر بر پرده سینماها قرار دارندکه قابلیت جذب مخاطب را دارند و همچنین ساختار بدی ندارند اما در گیشه موفق نبودند. اما متأسفانه باید بگویم که یکسری فیلم ها تحت عنوان فیلم فاخر بر پرده سینماها قرار می گیرند که تاوان اکران این فیلم های فاخر را سالن های سینما باید بپردازند. بودجه های کلان و هزینه های بسیار نصیب این فیلم های فاخر است پول های بیت المالی که بابت تولید این فیلم ها هدر می رود. اما تاوان اکران آن را سالن های سینما می پردازند بدون هیچ حمایتی از جانب مسئولان. همیشه تلاش کردیم نگرانی خود را از بابت اکران فیلم های فاخر به گوش مسئوولان برسانیم و رساندیم و در نهایت از جانب آنها به سینماها بابت اکران این فیلم ها هیچ اهمیت و توجهی نمی شود. 

اشرفی در بخش دیگری از صحبت خود به دلایل افت مخاطب در اکران دوم بهار اشاره کرد و گفت: علاوه بر شرایط اجتماعی موجود، عدم تبلیغات مناسب برای فیلم ها از دلایل دیگریست که در گیشه موفق نباشند. به واقع صدا و سیما می تواند در فروش فیلم ها نقش بسزایی داشته باشد اما می بینیم که در این مسیر دچار کم کاری می شود.

منبع خبر: باني ‌فيلم آنلاين  |نویسنده: معصومه جلالی
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 18 خرداد ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir