سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان: افزایش محاسبه کف فروش به نفع سینمادار است

افزایش کف فروش سینماها

سید ضیاء هاشمی، رئیس شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره افزایش کف فروش فیلم گفت: اگر افراد به اقتصاد سینما آگاه باشند، افزایش کف فروش به نفع سینمادار است سینمادار فیلم را عوض کند می‌تواند هزینه‌ ها را جبران کرده و به سود معقول برسد. وی در ادامه گفت: سینما آزادی اصلاً هم وزن هیچ یک از سینماهای سرگروه نیست حتی هر یک از سالن ‌های کوچک آزادی از سینماهای سرگروه فروش بالاتری دارد.

سید ضیاء هاشمی؛ رئیس اتحادیه تهیه کنندگان

رشد مخاطب در گروه های قدس و عصر جدید منفی بود
وی درباره مبنای محاسبه کف فروش فیلم‌ها گفت: اصولاً کف فروش فیلم‌ ها برمبنای نسبت صندلی، قیمت بلیت و میزان مخاطب بوده است، محاسبه کف فروش فیلم براساس افزایش قیمت بلیت در نظر گرفته نمی شود. امسال ما یک افزایش قیمت بسیار کم و محدود حدود 20 درصدی داشتیم درحالی که درخواست بیشتری برای افزایش قیمت داشتیم که ارشاد آن را نپذیرفت. ما این افزایش بلیت را برای محاسبه کف فروش مطلقاً لحاظ نکردیم. سینما قدس و عصر جدید در اقبال مخاطب رشد منفی داشته است. سینما استقلال 10 یا 15 درصد و در آزادی 80 درصد افزایش مخاطب را شاهد بودیم.

بلیت 8000 تومان آزادی پذیرفته نشد
وی در ادامه گفت: پیشنهاد ما برای افزایش قیمت بلیت آزادی 8000 تومان بود که مورد موافقت قرار نگرفت. البته در برخی از سرگروه ‌ها از جمله آفریقا، استقلال، عصر جدید و قدس افزایش یا نداشتیم یا درصد کمی افزایش داشتیم. ما بعد از دو سال در کف فروش سینماها تجدید نظر کردیم و این به نفع سینمادار است .

وی در خاتمه افزود: بعد از آنکه فیلم در سرگروه تعویض می‌شود در صورت مخاطب داشتن، فیلم در سالن‌ های دیگر به نمایش درمی آید و نمایش آن منوقف نمی‌شود. در سینما آزادی نیز فیلم به سالن دیگر این سینما منتقل می‌شود و سالن اصلی سینما آزادی به فیلم دیگری سپرده می‌شود با این کار فیلم‌ های بیشتری امکان نمایش خواهند داشت و فرصت برای اکران فیلم ها فراهم می‌شود.

منبع خبر: سایت سینمایی «جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 02 خرداد ماه 1392

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir