سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران ایران:

چرا شهرداری مالیات سینماها را نمی ‌بخشد؟

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران به لزوم بخشودگی مالیات‌ های سینماها توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: باید همه برای حل مشکل سینما کمک کنند.

محمد قاصد اشرفی در گفتگو با هنر آنلاین درباره نامه چند هفته پیش این انجمن درباره احتمال تعطیلی سالن های سینما و شرایطی که به صدور این نامه منجر شد، گفت: از ابتدای سال به دلیل فضای ملتهب سینما و جو ناسالم حاکم بر فضای اکران، فیلم های سینمایی فروش خوبی نداشتند و حاشیه های روز افزون اکران هم باعث شد بسیاری از تهیه کنندگان فیلم های خوب، از اکران آثار خود منصرف شوند. سالن سینما هم هیچ کارکرد دیگری جز نمایش فیلم ندارد و این فروش کم فیلم ها، اولین ضربه جدی به سینمای ما در سال جاری بود.

سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

او افزود: البته دیگر مسأله مهم در این میان بالا رفتن هزینه های جاری سینما و در کار آن مالیات هایی است که به سینماها تعلق می‌گیرد و مجموع این عوامل در کنار هم باعث شد از ابتدای امسال میزان ضرر دادن سالن های سینما روز به روز بالاتر برود و به همین خاطر با توجه به اطلاعاتی که از سینماهای تهران و شهرستانها به دستمان رسید، این اطلاعیه را صادر کردیم. البته باید بگویم تمام موارد موجود در آن مربوط به ارشاد نیست و بخشی از مطالبات ما سینماداران به شهرداری و سازمان امور مالیاتی باز می گردد اما چون طبق قانون، مرجع مطالبات ما تنها ارشاد است، به همین خاطر این نامه خطاب به ارشاد نوشته شد.

مدیر سینما ماندانا در ادامه با اشاره به وضعیت خطرناک سالن های سینما افزود: البته بگویم که صدور این اطلاعیه خواست قلبی ما نبود چون تشویش زیادی مخصوصا ًدر بین اهالی سینما ایجاد کرد اما ما هم مجبور به این کار بودیم. سی سال است که سالن های سینما درگیر بحران هستند و در این سی سال هیچ حمایتی از سالن های سینما نشده. بودجه در سینمای ایران به هر جا می رود به جز سالن های سینما و این مشکل بزرگی است. چرا باید میلیاردها تومان پول هزینه ساخت فیلمی شود اما آن فیلم، سینمای درخوری نداشته باشد تا بتواند اکران شود و در نهایت در گیشه شکست بخورد.

اشرفی تصریح کرد: متأسفانه نگاه مدیران ما به سالن های سینما روشن نیست و تعطیلی روز به روز سالن های سینما به خاطر بی توجهی وزارت ارشاد به این مسأله است که از ابتدای تأسیس این وزارتخانه وجود داشته و هنوز هم وجود دارد. تنها کار مثبت ارشاد در زمینه سالن های سینما بحث بازسازی و بهسازی سالنهای سینما بود که آن هم در ادامه تبدیل به معظلی برای بخش خصوصی شد چون نیمی از هزینه این بازسازی باید توسط صاحب سینما پرداخت شود که به دلیل فروش بد فیلم ها این پول هم تبدیل به بدهی مجددی برای سینما شد که حالا بر گرده مدیران سالن ها سنگینی می کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران با اشاره مجدد به وضعیت سینماهای شهرستانها گفت: در شهرستانهای ایران وضعیت سینماها حتی از تهران هم بدتر و بسیار خرابتر است و بارها و بارها نامه های متعددی به استاندارهای استانهای مختلف جهت کمک به سینماها نوشته ایم ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است و سینماهای شهرستانها با سرعت بیشتری در خطر تعطیلی هستند.

او افزود: خوشبختانه در جلسه ای که با آقای سجادپور داشتیم حرف های خوبی زده شد. ایشان از ابتدا مظلومیت ما را تأیید کرد و گفت که در حق سینماداران اجحاف زیادی شده. ایشان همچنین گفت که آقای شمقدری از رئیس جمهور بودجه ای گرفته تا برای کمک به سالن های سینما در بهمن ماه از آن استفاده شود. البته ما منتظر اجرایی شدن حرف های آقای سجادپور هستیم اما این بودجه مقطعی، کمک اساسی به بحران سالن ها نمی کند.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه مسأله اصلی سالن های سینما، به شهرداری و امور مالیاتی باز می گردد، گفت: ما مکاتبات زیادی را با شهرداری، شورای شهر تهران و سازمان امور مالیاتی انجام دادیم تا با بخشیدن مالیات سینماها، آنها را نجات دهند چون این بخشش و معافیت مالیاتی می تواند سینماها را به خوبی نجات دهد اما متأسفانه این سازمان ها و در راس آنها شهرداری گفته که نمی تواند مالیات را ببخشد. در حالی که در تمام دنیا بیش از هر نهادی، این شهرداری است که به سینماها کمک می کند. در حالی که شهرداری تهران تنها پردیس می سازد ولی به بخش خصوصی که نیازمند کمک است، هیچ مساعدتی نمی کند در حالی که درخواست عاجزانه من از شورای شهر تهران و شهرداری این است که حداقل معافیت مالیاتی به سینماهای ایران اختصاص دهند چون این کار می تواند سالن های سینما را از تعطیلی نجات دهد.

منبع خبر: روزنامه سینمایی «بانی فیلم»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 05 دی ماه 1391

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                        پشتيباني فني و مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir