سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران:

دیجیتال شدن سالن‌ ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است


محمد قاصد اشرفی تأکید کرد مجهز شدن سالن‌های سینمایی به پخش دیجیتال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. محمد قاصد اشرفی به سوره سینما گفت: سیستم پخش دیجیتال یک تحول بزرگ در سینمای ایران است، با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا بودن هزینه‌ های تولید در سینمای ایران، پایین آوردن هزینه ها و بهینه سازی در این بخش می تواند به رونق سینما بینجامد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تکنولوژی پخش دیجیتال در ایران وجود دارد، مهندسین ایرانی در ساخت و تجهیز و تعمیر قطعات کاملاً کاربلد و حرفه ای هستند و نیازی به وارد کردن این سیستم از خارج نیست. دیجیتال شدن پخش سینماها ضرورتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، اما باید با صبر و حوصله به سراغش رفت و این فرصت را به همه سینمادارها داد تا از این امکان استفاده کنند.

قاصد اشرفی افزود: نصب، مونتاژ و سرویس دهی به سینماها در این حوزه کمبود و مشکلی ندارد، سینمادارها نباید از این نظر نگران باشند، اما مهم این است که در مرحله تولید هم به کیفیت صدا و تصویر توجه شود تا نسخه ای که روی پرده می رود، کیفیت فنی قابل قبولی داشته باشد.

مدیر سینما ماندانا گفت: یک برنامه ریزی کلان برای مجهز کردن سینماها به پخش دیجیتال نیاز داریم که تنها شامل حلقه اکران نیست، حلقه تولید و توزیع فیلم هم باید درگیر این ماجرا شوند، اگر گروه های فیلمبرداری زمان ساخت یک فیلم به این ویژگی توجه نکنند، این طرح به نتیجه درخور توجه نمی رسد و فقط یک تغییر ظاهری در سالن ‌های سینما است. ‌رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران ادامه داد: اکران این روزهای سینمای ایران اگرچه تنوع و تکثر دارد، اما آمارها امیدوار کننده نیست، شاید یکی از دلایل افت مخاطب نامطلوب بودن وضعیت بعضی سالن ‌ها است. تجربه سالهای اخیر نشان داده پردیس های سینمایی و سالن ‌های مجهز تماشاگر بیشتری داشته اند. دیجیتال شدن سینماها می تواند کیفیت فیلم دیدن مخاطب را تقویت کند.

اشرفی گفت: طرح‌ های مختلفی در سینمای ایران اجرا شده که به دلیل نداشتن تداوم فرجامی نداشته اند، امیدوارم طرح دیجیتالی شدن سالن‌های سینما با مطالعه، حساسیت و توجه مدیران و سینماداران و سینماگران به ثمر برسد و در بخش تکنیکی شاهد رشد در سینمای ایران باشیم.

منبع خبر: روزنامه سینمایی «بانی فیلم»
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 05 آذر ماه 1391

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                        پشتيباني فني و مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir