سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

تأسیس موسسه ویدئو رسانه توسط کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران

موسسات ويدئو رسانه همكاري مناسبي با تهيه كنندگان ندارند


علی سرتیپی سخنگوی این کانون  در گفتگویی با ایسنا با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بحرانی که در شبکه نمایش خانگی به وجود آمده تصمیم گرفته شد‌، روشی اتخاذ شود تا دفاتر خودشان بتوانند فیلم ‌هایشان را وارد شبکه نمایش خانگی کنند که کلیه دفاتر پخش اعضای این موسسه خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه اکران آثار آزاد برعهده کانون پخش‌کنندگان گذاشته شده است، از این هفته این آثار اکران خواهد شد که به ترتیب فیلم‌های «پیمان»، «پله آخر»، «دنیای پرامید»، «کریستال»، «دیو و دلبر» و «پای پیاده» در نوبت اکران قرار خواهند گرفت. سرتیپی افزود: دو فیلم «بربال فرشتگان» و «پنجشنبه آخر ماه» نیز در صورت تغییر دفتر پخششان و امضای قرارداد می‌توانند اکران شوند.

عليرضا سرتيپي؛ مديرعامل دفتر پخش بين المللي فيلميران

وی با اعلام مخالفت کانون پخش کنندگان با مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر عدم اکران فیلم‌ها بعد از 10 هفته اظهار کرد: کانون درخواست لغو آن را دارد تا فیلم‌هایی که شرایط فروش دارند اکرانشان ادامه پیدا کند. سرتیپی به دیگر بحث مطرح شده در کانون پخش کنندگان اشاره کرد و گفت: تعداد زیاد فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز که در حال اکران هستند‌، مورد اعتراض کانون است به طوری که در حال حاضر همزمان سه فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه»‌، «همبازی» و «اختاپوس» اکران می‌شوند و در زمان‌ های دیگر سال، شاهد اکران فیلمی از حوزه سینما کودک و نوجوان نیستیم.

وی افزود: کانون از شورای صنفی نمایش درخواست کرد تا تعادلی در این خصوص برقرار شود که این برای سینمای کودکان و نوجوانان نیز مناسب ‌تر است.

مرتضی شایسته رئیس کانون پخش کنندگان نيز از تأسیس یک شرکت جهت عرضه محصولات سینمایی و ویدئویی در شبکه نمایش خانگی توسط اعضای کانون خبر داد.

مرتضی شایسته در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله اقتصادی، شرکت ‌های پخش و موسسات ویدیو رسانه همکاری خوبی با پخش کنندگان و تولیدکنندگان فیلم‌های سینمایی ندارند و تهیه کنندگان سینما از این مسأله راضی نیستند. وی ادامه داد: امروز قیمت ‌هایی که برای خرید رایت فیلم‌ها داده می‌شود بسیار پایین است و بعضاً بسیاری از فیلم‌ ها نیز با تیراژ پایین عرضه می‌شود که سودی برای تهیه کننده ندارد این امر نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت ‌های فعال در حوزه نمایش خانگی به هیج عنوان به فکر منافع تهیه کننده و پخش کننده فیلم‌ ها نیستند. شایسته ادامه داد: به دنبال این مشکلات اعضای کانون به این نتیجه رسیدند که خود یک شرکتی را تأسیس کنند که در حوزه نمایش خانگی فعال باشد و فیلم‌هایی را که خودشان تولید و پخش می‌کنند توسط این شرکت در شبکه نمایش خانگی عرضه کنند تا هم بتوانند با تیراژ مناسب و اطلاع رسانی مناسب بازار خوبی برای این فیلم‌ ها به وجود بیاورند.

منبع خبر: خبرگزاري ايلنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 14 آبان ماه 1391

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                        پشتيباني فني و مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir