سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

Information Of Iranian Cinema Halls Owners

   
   
   

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

   متن خبر

عباس سروری، رئيس حوزه هنری استان کرمانشاه:

به ازای هر ۱۰ هزار نفر، یک صندلی سینما هم نداریم


استان کرمانشاه با محدودیت ‌های زیادی در تعداد سینما مواجه است. رئیس حوزه هنری این استان می‌گوید تعداد سینماهای کرماشاه به مراتب پایین ‌تر از شاخص‌ های کشوری است.

عباس سروری؛ رئيس حوزه هنری استان کرمانشاه به ایلنا گفت: کرمانشاه از لحاظ پیشینه سینماداری سابقه زیادی دارد. آنچنان که پیش از انقلاب اسلامی، تنها شهر کرمانشاه حدود ۱۴ سینمای فعال داشته است. اما به دلایل خاصی که وجود داشت، مضاف بر شرایطی که در ابتدای انقلاب بود؛ اغلب سینماهای کرمانشاه توسط مردم و نیروهای انقلابی به آتش کشیده شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب نیز فضاهای سینما تحلیل پیدا کرد و به حداقل رسید؛ چراکه دیگر مردم از سینما استقبال نمی کردند و سینما مورد اقبال عموم واقع نمی‌شد. مدیر حوزه هنری کرمانشاه درمورد وضعیت پروژه‌های این حوزه توضیح داد: ما حدود ۱۰ سال است که پیگیر بازسازی سینماهای کرمانشاه هستیم. هدفمان این است که فضای سینما‌ها را به نوعی بازسازی و فعال بکنیم که از این طریق بین مردم و سینما طرح آشتی برقرار کنیم. وی اظهار داشت: در سال‌ های گذشته، استقبال از فیلم‌هایی که در سینماهای کرمانشاه اکران می‌شد، قابل توجه بود و این ظرفیت و نیاز برای مردم این استان مشهود بود. اما فضاهای موجود و سینماهای قلیل استان، در شأن مردم شریف این استان نبودند.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌ های مکرر، قرار بر این شد که پروژه‌ های بازسازی سینماهای ناکارآمد را آغاز کنیم. بر این اساس در اولین گام و با همت دادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه، امروز ۲۵ اردیبهشت ‌ماه 1391 شاهد افتتاح سینمای بازسازی شده «آزادی»در شهر کرمانشاه بودیم که در طول این پروژه از بودجه ‌های استانی استفاده شده است و هم از حمایت‌ های موسسه سینما شهر بهرمند شدیم.

سروری گفت: پروژه بازسازی سینمای آزادی؛ ۸ ماه به طول انجامیده است و یک و نیم میلیارد هزینه آن شده است. این سینما پس از بازسازی ۵۵۰ صندلی دارد که هم اینک قابل بهره برداری ست.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هم در سطح استان، سینماهای کارآمد و مناسب برای مردم علاقه‌مند کم داریم. این کمبود بسیار ملموس است، به نحوی که ما از شاخص‌ های کشوری فاصله زیادی داریم.

رئيس حوزه هنری استان کرمانشاه ادامه داد: مطابق با آماری که در دست است، در استان کرمانشاه، فضای سینمایی به شدت محدود است و به ازاي هر ده هزار هم استانی، حتی یک صندلی سینما هم در استان موجود نیست.

وی با اشاره به نیاز‌های موجود در این استان گفت: ما نیازمند تأسیس سینماهایی هرچند کوچک در شهرهای بزرگ استان کرمانشاه هستیم که برخی از آنها حتی از داشتن یک سینما هم محروم هستند. سروری ادامه داد: همچنین نیاز به سینما در شهر کرمانشاه؛ با توجه به جمعیت قابل توجه آن، به مراتب بیشتر است و حداقل به ۳ یا ۴ سالن سینمای دیگر احتیاج داریم تا بتوانیم جوابگوی نیاز مردم این شهر باشیم. وی در خصوص دیگر پروژه‌های احداثی این استان توضیح داد: احداث سه سالن سینمایی در سینما «پیروزی» در دستور کار ماست که یکی از سالن‌ های آن به پخش فيلم هاي سه بعدی اختصاص دارد. این سینما قرار بود در اردیبهشت ‌ماه افتتاح شود اما متأسفانه افتتاح آن چند ماهی به تعویق خواهد افتاد.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های حوزه هنری، احداث پردیس سينمایی کرمانشاه است که البته هنوز قطعی نشده است. اما مطابق با گفته ‌های آقای مؤمنی؛ ریاست حوزه هنری ما به یک سینمای دیگر به جز پروزه‌های مذکور نیازمندیم و امیدواریم این امر ميسر شود.

منبع خبر: خبرگزاري ايلنا
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 27 ارديبهشت ماه 1391

 

 
 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.                        پشتيباني فني و مشاوره برای طراحی سایت: 2644 834 0910
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir