سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   متن خبر

۸ فیلم میلیاردی سال 90

«اخراجی ‌ها ۳» پرفروش ‌ترین فیلم سال

به گزارش فارس، با نزدیک شدن به پایان سال 90، هشت فیلم میلیاردی اکران سال معرفی شدند. فیلم سینمایی «اخراجی‌ ها ۳» ساخته مسعود ده‌نمکی با فروش پنج میلیارد و 900 میلیون تومانی در سینماهای تهران و شهرستانها صدرنشین اکران سال ۹۰ است.

   اخراجی ‌ها ۳

بنابر این گزارش، در صدر این فهرست که آمار آن بر اساس فروش در سینماهای تهران و شهرستانهاست، فیلم سینمایی «اخراجی ‌ها ۳» ساخته مسعود ده‌نمکی قرار دارد. این فیلم‌ که از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۸۹ به نمایش عمومی درآمد، در سینماهای تهران به فروش دو میلیارد و 300 میلیون تومان دست پیدا کرد و در شهرستانها نیز 3 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخت. این فیلم در مجموع در سینماهای تهران و شهرستان توانست به فروش 5 میلیارد و 900 میلیون تومان دست پیدا کند.

   ورود آقایان ممنوع

در رده دوم این فهرست، فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان قرار دارد. این فیلم نیز که در تاریخ ۲۵ خرداد ‌ماه به نمایش عمومی درآمد، در تهران به فروش ‌دو میلیارد و 410 میلیون تومان دست پیدا کرد و در شهرستانها هم یک میلیارد و 450 میلیون تومان فروخت. کمدی رامبد جوان در مجموع در سینماهای تهران و شهرستان ‌به فروش 3 میلیارد و 860 میلیون تومان رسید.

   جدایی نادر از سیمین

بر پایه این گزارش، «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در رده سوم فیلم‌ های میلیاردی سال قرار دارد. این فیلم هم همزمان با «اخراجی ‌ها 3» از ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۸۹ به نمایش عمومی درآمد و در سینماهای تهران به فروش دو میلیارد و 100 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در سینماهای شهرستانها هم توانست یک میلیارد تومان بفروشد. فیلم اسکاری اصغر فرهادی در مجموع تهران و شهرستان توانست به فروش سه میلیارد و 100 میلیونی دست پیدا کند.

   شیش و بش

در رده چهارم این فهرست، فیلم سینمایی «شیش و بش» ساخته بهمن گودرزی قرار دارد. این فیلم که ۱۷ شهریور‌ ماه به اکران عمومی درآمد، در سینماهای تهران به فروش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان دست پیدا کرد و در سینماهای شهرستانها هم به فروش 700 میلیون تومانی دست پیدا کرد. فیلم بهمن گودرزی در مجموع سینماها تهران و شهرستان‌ها توانست به فروش دو میلیارد تومان فروش کند.

   سعادت آباد

فیلم سینمایی «سعادت‌ آباد» ساخته مازیار میری هم ‌که ۲۰ مهرماه به اکران عمومی درآمد، در سینماهای تهران به فروش یک میلیارد و 50 میلیون تومان دست پیدا کرد و در شهرستانها هم توانست ۳۵۰ میلیون تومان بفروشد.
فیلم میری در مجموع تهران و شهرستان توانست به فروش یک میلیارد و 400 میلیون تومانی دست یابد و در رده پنچم قرار گيرد.

   یه حبه قند

«یه حبه قند» ساخته رضا میرکریمی که همزمان با فیلم میری از 20 مهر ماه اکران شد، در تهران به فروش 970 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در شهرستانها هم 280 میلیون تومان فروخت. فیلم میرکریمی توانست در مجموع یک میلیارد و 250 میلیون تومان بفروشد و در رده ششم قرار گرفت.

   زنان ونوسي، مردان مريخي

در رده هفتم، فیلم سینمایی «زنان ونوسي، مردان مريخي» ساخته کاظم راست ‌گفتار قرار دارد. این فیلم دوم شهریور ‌ماه به نمایش عمومی درآمد و در سینماهای تهران به فروش 788 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در شهرستانها هم 300 میلیون تومان فروخت. فیلم کاظم راست‌ گفتار در مجموع تهران و شهرستانها به فروش یک میلیارد و 88 میلیون تومان دست پیدا کرد.

   اخلاقتو خوب کن

فیلم سینمایی «اخلاقتو خوب کن» ساخته مسعود اطیابی در رده هشتم قرار داد و آخرین فیلم میلیاردی سال به حساب می‌آید. این فیلم که ۲۳ آذر ماه نمایش عمومی خود را در سینماها آغاز کرد، در تهران به فروش 700 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در شهرستانها هم توانست 350 میلیون تومان بفروشد. فیلم مسعود اطیابی در مجموع سینماهای تهران و شهرستانها به فروش یک میلیارد و 50 میلیون تومانی دست یافت.

منبع خبر: خبرگزاري فارس
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 16 اسفند ماه 1390

 

 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir