سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   متن خبر

رئيس شورای صنفی نمایش:

در آئین ‌نامه جدید شورای صنفی یک گروه اکران آزاد خواهیم داشت

در حالی که چندی پیش حبیب کاوش از عدم وجود گروه آزاد در آئین ‌نامه جدید شورای صنفی نمایش خبر داده بود، رئیس شورای صنفی نمایش گفت: در آئین ‌نامه جدید شورا یک گروه اکران آزاد خواهیم داشت.

سیدضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش در گفتگو با فارس درباره تغییرات آئين ‌نامه شورای صنفی، گفت: در آئين ‌نامه  جدید شورای صنفی تغییراتی صورت گرفته است، در شش ماه اول اکران گردشی نخواهیم داشت و تنها یک گروه اکران آزاد خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: به دلیل حجم و فشار اکران که در شش ماه اول سال با آن مواجه هستیم، نمی‌توانیم اکران گردشی داشته باشیم. در شش ماه اول سال فیلم ‌های بزرگ و اکران‌ های وسیع خواهیم داشت اما در شش ماه دوم سال وسعت اکران کاهش خواهد یافت و اکران گردشی را ‌طراحی خواهیم کرد.

هاشمی درباره اکران فیلم‌ها در سانس فوق‌العاده در پردیس ‌ها گفت: پردیس‌های سینمایی اکران فوق‌العاده را با اطلاع ‌رسانی به شورای صنفی نمایش همچنان خواهند داشت و مشکلی در این باره نخواهد بود. این در حالی است که چندی پیش «حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی اعلام کرد از این به بعد گروه آزاد نخواهیم داشت.

سید‌ضیاء هاشمی درباره ترکیب فیلم‌ ها در اکران نوروز گفت: ما در شورای صنفی نمایش دخالت زیادی در حوزه نمایش در اکران نوروز و هر اکران دیگری ما تنها نقش هدایت ‌کننده را برعهده داریم و دخالتی در اکران نداریم. اما دوستان با هر ابزاری که در دست دارند تلاش می‌کنند تا در اکران نوروز سهمی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: تهيه كنندگان فيلم ها، سه برابر نیاز اکران، آمادگی خودشان را اعلام کردند و ما تنها فیلم‌هایی که صلاحیت حضور در اکران نوروز را دارند اعلام می‌کنیم تا بتوانند قراردادهایشان را ببندند.

رئيس شورای صنفی نمایش در پاسخ به این سؤال که فیلم‌های نوروز باید چه ویژگی داشته باشند گفت: نباید در چند فیلم یک هنرپیشه حضور داشته باشد یا همه متقاضیان اکران نوروز نباید کمدی یا ملودرام، جنگی یا اکشن باشند. ما سعی می‌کنیم به گونه‌ای انتخاب کنیم که تنوع مضامین در آن رعایت شود. ما در شورای صنفی نمایش تنها بایدها و نبایدها را مشخص می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: برای اکران نوروز با توجه به فضای شاد جامعه و نوروز باستانی تلاش می‌کنیم از فیلم‌هایی که فضای اندوه و غم را در مخاطب ایجاد می‌کند، پرهیز کنیم و آنها را برای این اکران در نظر نمی‌گیریم. این فیلم‌ها در هر گونه‌ای از سینما که باشند در اکران نوروز جایی ندارند.

هاشمی در ادامه گفت: در تمام فصل‌های اکران ما سعی کردیم آرایش اکران به گونه‌ای باشد که در کل به نفع تولید، توزیع و نمایش کشور باشد و فرآیندی مناسب داشته باشد. در تمام اکران ‌ها سعی کردیم دو فیلم پرفروش و دو فیلم متوسط و یک فیلم ضعیف داشته باشیم تا بتوانیم به یک اکران موفق به لحاظ فروش دست یابیم.

وی در ارتباط با دخالت دولت در ارائه پروانه نمایش به فیلم‌ها گفت: به عقیده من دولت دخالتی در اکران ندارد زیرا اکثر فیلم‌ها پروانه نمایش خود را دریافت کردند و مشکلی ندارند فیلم‌هایی که دچار مشکل هستند شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد و امیدواریم مشکل این فیلم‌ها هم مرتفع شود.

وی در ارتباط با ترکیب مناسب فیلم‌ها در اکران نوروز گفت: من سال‌ها در کسوت تهیه‌ کننده در سینمای ایران فعالیت کردم و خودم به شخصه اگر پنج فیلم پرفروش داشته باشم به دلیل محدودیت سالن‌ها در کشور تنها دو فیلم پرفروش را اکران می‌کردم زیرا سالن‌ های ما ظرفیت پذیرش چند فیلم پرفروش را به طور همزمان ندارند. بهترین شکل اکران باید به گونه ‌ای باشد که دو فیلم پرفروش، دو فیلم متوسط رو به پایین و یک فیلم ضعیف در اکران قرار گیرد تا همه فیلم‌ ها بتوانند در شرایطی مناسب با هم رقابت کنند.

منبع خبر: خبرگزاري فارس
آماده سازي و تنظيم خبر: مدير سايت | 8 اسفند ماه 1390

 

 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir