سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   متن خبر

مشكلات ناشي از بدهي هاي انباشته قبوض آب، برق و گاز يقه سينماها را رها نمي‌كند

سجادپور: به زودي خبر‌هاي خوبي در اين زمينه منتشر‌ مي‌شود

 

سينماداران مي‌گويند: مشكل سينماها با قبوض آب‌، برق و گاز همچنان پا برجاست و هنوز اتفاق عملي مشخصي براي حل اين مشكل رخ نداده است.

در همين زمينه رضا سعيدي پور مدير سينما «آزادي» در گفتگو با ايسنا‌، با يادآوري مشكلاتي كه در زمينه قبوض پس از هدفمندي يارانه‌ها براي سينما به وجود آمده است، گفت:‌ هنوز هيچ اتفاق خاصي نيفتاده و همه حرف ‌هايي كه زده شده تكرار مكررات بوده و فقط وعده بررسي داده شده است. وي افزود: اگر سينماها بخواهند با اين شرايط و بدون حمايت قبوض خود را پرداخت كنند، هيچ پولي براي هزينه امور جاري سينما باقي نخواهد ماند.

مسعود بانصيري مدير پرديس سينمايي «ملت» نيز در همين زمينه گفت: آخرين قبض ‌هاي ما هنوز با همان رقم‌ هاي قبلي صادر مي‌شود. مسئولين گفته بودند كه به زودي اين مشكل حل خواهد شد اما هنوز اين «به زودي» فرا نرسيده است.

ميررحيمي، مدير پرديس سينمايي «شكوفه» نيز با تأكيد بر پابرجا بودن مشكلات گذشته، گفت: ديروز از اداره گاز به سينما آمده بودند تا به دليل بدهي، گازمان را قطع كنند كه در هر صورت ما اجازه نداديم؛ اما با اين وضعيت بالاخره چنين اتفاقي خواهد افتاد.

حميدرضا ناجيان، مدير روابط عمومي پرديس سينمايي «ايران» نيز با بيان اينكه تا امروز هيچ صحبتي با ما درباره حل مشكل هزينه قبوض نشده است، عنوان كرد: با اينكه سينماداران با مشكل افزايش قبوض مواجه شدند و دوستان قول پيگيري دادند؛ اما هنوز از آن زمان هيچ خبري نشده است. ناجيان تصريح كرد: حتي آن زمان از تخفيف ‌هاي مناسبي براي سينماها كه كاركردي فرهنگي دارند صحبت شده بود، اما اين صحبت‌ ها تاكنون در حد حرف بوده است.

رضا پارسي‌نژاد، مدير سينما «عصرجديد» هم در اين زمينه عنوان كرد: نشنيده‌ام كه اتفاق خاصي درباره كاهش هزينه قبوض آب، برق و گاز سينماها افتاده باشد. البته مثل آنكه از سوي وزارت ارشاد به دولت پيشنهاد كمك ‌هايي در اين بخش شده اما هنوز هيچ خبري به ما نرسيده است و مشكل هنوز پابرجاست.

احمدي مدير پرديس سينماي «زندگي» نيز با تأييد سخنان همكارانش، گفت: هنوز هيچ اتفاقي براي حل مشكل هزينه بسيار زياد قبوض نيفتاده است. حتي مدير كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي قول داده بود اين مشكل را پيگيري كند، اما هنوز هيچ خبري به ما نداده تا بدانيم كه وضعيتمان چگونه است.

پس از سخنان سينماداران، اشرفي از اعضاي انجمن سينماداران نيز در گفتگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه «آيا انجمن، مشكل سينماداران را با قبوض پيگيري كرده است؟»، گفت:‌ انجمن چند روزي درگير انتخابات داخلي خود بود، اما باز هم براي حل اين مشكل همزمان با انتخابات، نامه‌اي براي معاون سينمايي و مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي ارسال كرديم و از آنها خواستيم كه مشكل سينماداران با قبوض آب، برق و گاز هرچه زودتر حل شود. وي تصريح كرد: البته در روز انتخابات شوراي مركزي انجمن سينماداران آقاي سجادپور در جلسه حاضر بودند و ايشان همان جا قول مساعد دادند تا هرچه زودتر اين مسأله را پيگيري كنند.

اين عضو انجمن سينماداران در ادامه با اشاره به معضلاتي كه بدهي ‌هاي انباشته حاصل از قبوض براي سينماها به وجود آورده است، گفت: در حال حاضر اكثر سينماها با مشكل هزينه بسيار زياد قبوض مواجه هستند و بدهي ‌هاي انباشته ‌اي به ادارات مربوطه دارند. آن ادارات هم تنها مي‌توانند به ما فرصت پرداخت بدهي را بدهند چرا كه معتقدند ما مشكلاتمان را بايد از جاي ديگري مانند ارشاد پيگيري كنيم. وي در پايان سخنانش تأكيد كرد: انجمن سينماداران با جديت پيگير حل مشكل هزينه قبوض است و به سادگي از آن عبور نخواهد كرد.

در ادامه عليرضا سجادپور ضمن تأكيد بر اينكه «در حال رايزني براي حل اين مشكل هستيم» گفت:‌ موضوع هزينه‌ هاي آب‌، برق و گاز سينماها به حمايت ‌هاي مالي بر مي‌گردد كه ما در حال پيگيري آن هستيم. مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي تأكيد كرد:‌ به زودي‌ نتايج بسيار خوبي از پيگيريهايمان براي حل مشكل سينماداران منتشر خواهد شد.

منبع: روزنامه سينمايي باني فيلم

آماده سازي سند: مدير سايت | 4 آبان ماه 1390
 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir