سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران

 Information Of Iranian Cinema Halls Owners

 

   خانه  |  اطلاعات سالن هاي سينمايي كشور  |  اخبار  |  درباره ما  |  تماس با ما 

 

   متن خبر

تأكيد سخنگوي انجمن سينماداران:
دولت بايد 15 درصد بليت سالن‌هاي سينما را خريداري كند

محمدرضا صابري گفت: حذف يارانه‌ سالن ‌هاي سينمايي باعث افرايش ميزان هزينه‌ هاي آن شده است و اين افرايش به ميزاني است كه ادامه آن سينماها را از سوددهي به زيان دهي خواهد رساند.

سخنگوي انجمن سينماداران در گفتگو با ايلنا؛ ضمن بيان اين مطلب گفت: تا پيش از اجراي طرح از هدفمندسازي يارانه‌ها، سينماها به‌ عنوان مراكز آموزشي شناخته مي‌شدند. به طور مثال هزينه‌ برق سينماي آفريقا فقط 70 هزار تومان بود اما بعداز هدفمندسازي يارانه‌ ها؛ اين هزينه به 3 ميليون تومان رسيده است. سينما آزادي هم اين روزها 24 ميليون تومان هزينه‌ برق مصرفي بايد پرداخت كند. اين درحالي است كه درآمد اين سينما جبران اين دست هزينه ‌ها را ندارد.

صابري از انعكاس اين موضوع در شوراي عالي سينما خبر داد و گفت: مدارك مشكلات سينمادارن از طريق معاونت سينمايي به شوراي عالي سينما منتقل شده است و در جلسه‌ اين شورا هم مصوب شد كه دولت 15 درصد از بليت سالن ‌هاي سينمايي را خريداري كند و در اختيار نهادها و ارگان‌ هاي مختلف قرار دهد.

صابري ادامه داد: اين مصوبه به وزارت ارشاد در 29 مرداد ماه ابلاغ شده است و اگر مي‌خواهيم مشكلات سالن‌ هاي سينمايي حل شود بايد اين مصوبه هرچه سريع ‌تر اجرايي شود. اين سينمادار از پيگيري‌ هاي مكرر انجمن سينماداران براي اجرايي شدن اين مصوبه خبر داد. اگرچه انجمن سينماداران از اواخر مرداد ماه سال جاري پيگير اين مصوبه شده تا بتواند بخشي از هزينه‌ هاي بالاي سالن‌هاي سينمايي را تأمين كند، اما گويا اين مصوبه هنوز در چم و خم اداري باقي مانده و فرصتي براي اجرا پيدا نكرده است.

منبع خبر: ايلنا
آماده سازي سند: مدير سايت | 4 مهر ماه 1390
 
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات سالن هاي سينماي كشور به تفکیک استان
ثبت و رفع نقص اطلاعات و مشخصات سینماها
طراحی و راه اندازی وب سایت

 

 اگر مايليد براي خودتان، يا تبليغ محصولات شركتتان، سايت اينترنتي داشته باشيد، از اين صفحه بازديد كنيد.        
 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه توليد محتواي «دسته جدا» می باشد و بر اساس ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مولفان، هرگونه کپی برداری از آن پیگیرد قانونی خواهد داشت.
 Copyrights All Right Reserved © | تمامی خدمات و فعالیت‌ های این وب سایت، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
 طراحي، راه اندازي و پشتيباني: گروه توليد محتواي «دسته جدا» - abandApart.ir